Security Professionals - ipfw add deny all from eindgebruikers to any

ING App 2021.24.0.0+1 Update. Advies klantenservice. Oeps foutje.

01-12-2021, 14:48 door PiHKAL, 16 reacties
Gisteravond ING app geopend om even een snelle saldo check te doen.
Eenmaal ingesteld op je telefoon kan je je saldo checken zonder te hoeven inloggen.
ING pop-up meld het volgende:
"Helaas. Sommige mooie dingen verdwijnen. Ze maken plaats voor iets nieuws.Saldo check gaat weg".

Huh, wat is dit voor vreemde melding?
Is dit serieus een melding van de ING of zit hier een crimineel achter die op een creatieve manier mij wil laten inloggen met mijn wachtwoord als ik mijn saldo wil weten?

Inloggen kan altijd nog, Laat ik voor de zekerheid eerst even kijken op internet of de ING inderdaad gaat stoppen met de snelle saldo check.
Google search: "ING stopt met snelle saldo check". Geen zoekresultaat kunnen vinden. Vervolgens andere zoektermen gebruikt, Wederom niks te vinden op internet. Vreemd.
IHeb de ING app geopend op de saldo check button geklikt en de mededeling:
Helaas. Sommige mooie dingen verdwijnen. Ze maken plaats voor iets nieuws.Saldo check gaat weg in zijn geheel gekopieerd en Google er naar laten zoeken. Nada. Nergens wat te vinden over deze saldo check stop. Niks kunnen vinden versterkt het vermoeden dat ik misschien toch te maken heb met een fake ing app op mijn telefoon.

Vanmorgen contact opgenomen met de ING klantenservice en gevraagd waarom er helemaal niks te vinden is over deze ING saldo check stop op internet.
Heb de medewerker gezegd dat ik voorzichtig ben. Als ik ergens aan twijfel ga ik eerst op onderzoek uit. Ik klik niet zomaar overal op omdat een of andere pop-up met iets aan komt zetten.
De medewerker van de klantenservice gaf als antwoord op mijn vraag: "In de ING app kunt u lezen dat de ING stopt met de snelle saldo check".

Beste medewerker. Begrijpt u dat wanneer ING klanten een pop-up melding krijgen in de app en op internet helemaal niets kunnen vinden over deze bepaalde verandering bij de ING dat ze deze melding niet vertrouwen en het vermoeden hebben dat er iets niet in de haak is met hun telefoon of dat de app fake is ? In dat geval ga je niet inloggen met je wachtwoord. Uw zegt dat alle informatie over de saldo check stop in de app staat maar die informatie kunnen kklanten alleen lezen in de app als ze inloggen met hun wachtwoord. Inloggen ga je niet doen dat lijkt me logisch. Pad stelling

En
Reacties (16)
01-12-2021, 16:58 door Anoniem
Banken en hun klantenservice het is om te huilen..
https://www.ing.nl/particulier/digitaal-bankieren/mobiel-bankieren-app/voordelen/index.html
5 redenen om te bankieren met onze app
Altijd je bankzaken bij de hand: van je saldo checken tot geld overmaken

Geef ze maar door dat ze *alle informatie* op hun sites overeenkomsten ook nog even mogen aanpassen als deze functie inderdaad verdwijnt en dat ze dat even doorgeven in hun algemene voorwaarden voor ze hun eigen regels overtreden.


Soortgelijke onzin gehad met Triodos aan mijn kant daar zou je verplicht moeten inloggen via de app voor het kunnen bekijken van je rekening op mobiel. De browser omzeilen kost letterlijk 5 seconden en melding van gemaakt richting kwaliteitzorg. Zou opgelost worden maar was complex (1 code regel aanpassing uit ervaring) dus kon even duren.

Vervolgens ook even gewezen erop dat ze hun eigen regels aan overtreden waren met twee tegenstrijdige overeenkomsten waarin in de eerste ze verplicht zijn om gebruikers op de hoogte te stellen 30 dagen voor wijziging ingang (die al gaande was) en de tweede dat deze nieuwe overeenkomst dus enkel te zien is via internet bankieren of mobiel bankieren.

Kortom als je enkel mobiel hebt kun je dus niet meer inloggen maar je kan ook niet de voorwaarden zien waar je mee akkoord gaat dat je niet meer via browser kan inloggen op je mobiel. Dus dan zit je automatisch nog op de oude voorwaarden en mag de bank je niet verplichten tot het gebruik van de app voor bank inlog.
Zal eind dit jaar kijken hoever ze zijn met de oh zo *complexe* wijziging ;)
01-12-2021, 17:21 door Anoniem
Inderdaad erg vreemd, vond ik ook.
Echter zie ik wel op hun website dat het snelle saldo checken nu alleen beschikbaar is voor iOS14 gebruikers. Verder word er helemaal niets vermeld, maar ik denk wel dat het oprecht een wijziging is in functie van de app en geen scam. Maar ik ben het volkomen met je eens dat het vreemd is dat ze het nergens melden en dat er niets over te vinden is op het internet.
01-12-2021, 18:47 door Anoniem
Door Anoniem: Banken en hun klantenservice het is om te huilen..
https://www.ing.nl/particulier/digitaal-bankieren/mobiel-bankieren-app/voordelen/index.html
5 redenen om te bankieren met onze app
Altijd je bankzaken bij de hand: van je saldo checken tot geld overmaken

Geef ze maar door dat ze *alle informatie* op hun sites overeenkomsten ook nog even mogen aanpassen als deze functie inderdaad verdwijnt en dat ze dat even doorgeven in hun algemene voorwaarden voor ze hun eigen regels overtreden.

Waarom zou een bedrijf zijn contract-overeenkomst moeten aanpassen als een simpele feature in een app veranderd?
Dat soort features worden toch helemaal niet genoemd in contract-overeenkomsten?

Dat de ING hier een steekje laat vallen is duidelijk. Heb je het ook gewoon bij de medewerker aangegeven, die waarschijnlijk nadat je het zegt zelf ook ineens het lampje ziet? Want degenen die het hier lezen zullen dat steekje denk ik niet snel repareren.
02-12-2021, 10:32 door Anoniem
Door Anoniem: Banken en hun klantenservice het is om te huilen..
https://www.ing.nl/particulier/digitaal-bankieren/mobiel-bankieren-app/voordelen/index.html
5 redenen om te bankieren met onze app
Altijd je bankzaken bij de hand: van je saldo checken tot geld overmaken

Geef ze maar door dat ze *alle informatie* op hun sites overeenkomsten ook nog even mogen aanpassen als deze functie inderdaad verdwijnt en dat ze dat even doorgeven in hun algemene voorwaarden voor ze hun eigen regels overtreden.

Je kunt via de app toch nog steeds je saldo checken? Alleen de snelle saldo check verdwijnt. Er hoeft niets aangepast te worden. Wat op de website staat klopt 100%. Zelfs als er "van je saldo snel checken" had gestaan klopt het nog. Ik kan mijn saldo binnen 5 à 10 seconden checken, inclusief het pakken van mijn mobiel en het intoetsen van mijn pincode. Da's best snel.
02-12-2021, 10:40 door Anoniem
Nou, ze mogen mij aanwijzen waar het staat in de app dan. Want ik kan er niets over terugvinden en was gisteren ook onaangenaam verrast over het verdwijnen van de functie.
02-12-2021, 12:42 door Anoniem
Elke bank heeft een aparte IT afdeling.
Daar moet je mee contact zien op te nemen dan.
Daar werken de wat slimmere mensen van de bank.
Nooit dat soort vragen stellen aan zomaar medewerkers daar.
Dan krijg je ook zomaar een stom antwoord waar je niks aan heb.
Maar als ik een pop-up bericht in mijn app. dan ga ik er ook niet op klikken maar zet meteen alles uit van die app.
02-12-2021, 16:47 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Banken en hun klantenservice het is om te huilen..
https://www.ing.nl/particulier/digitaal-bankieren/mobiel-bankieren-app/voordelen/index.html
5 redenen om te bankieren met onze app
Altijd je bankzaken bij de hand: van je saldo checken tot geld overmaken

Geef ze maar door dat ze *alle informatie* op hun sites overeenkomsten ook nog even mogen aanpassen als deze functie inderdaad verdwijnt en dat ze dat even doorgeven in hun algemene voorwaarden voor ze hun eigen regels overtreden.

Je kunt via de app toch nog steeds je saldo checken? Alleen de snelle saldo check verdwijnt. Er hoeft niets aangepast te worden. Wat op de website staat klopt 100%. Zelfs als er "van je saldo snel checken" had gestaan klopt het nog. Ik kan mijn saldo binnen 5 à 10 seconden checken, inclusief het pakken van mijn mobiel en het intoetsen van mijn pincode. Da's best snel.
Dat is niet wat de melding zegt
"Helaas. Sommige mooie dingen verdwijnen. Ze maken plaats voor iets nieuws.Saldo check gaat weg"

Dus als het enkel de snelle saldo check is dat weg gaat dan hebben ze dat verkeerd gecommuniceerd naar de klanten en hoeft de site niet worden aangepast maar moet de notificatie in de app aangepast worden.

Als dat niet alleen de snelle saldo check is dan heeft de klantenservice verkeerde informatie aangeleverd.

Hoe dan ook ronduit slordig wat er gecommuniceerd wordt.
03-12-2021, 09:39 door Anoniem
en op internet helemaal niets kunnen vinden over deze bepaalde verandering bij de ING [/quote[]

Met deze post van de O.P. op security.nl nu dus wel. :-)
05-12-2021, 10:15 door Anoniem
Op ios 14 kan je nou een widget op je telefoon plaatsen die je je saldo laat zien maar dan heb je dus altijd je sado in beeld met een swipe. Weet niet of dat zoveel beter is.
06-12-2021, 17:19 door Anoniem
en waarom is de snelle saldocheck eigenlijk opgeheven ??
07-12-2021, 13:04 door Anoniem
Vreemd verhaal dit inderdaad. Was hier ook (onaangenaam) door verrast. Enkel een korte mededeling en NERGENS wat over te vinden. Niet online op hun website, noch in de app van ING.

@ingnl hoe zit dit?

- Waarom is snelle Saldocheck verwijdert? (want is erg behulpzaam namelijk)
- Wat komt er voor in de plaats?
- Wanneer kunnen we die verandering verwachten?
07-12-2021, 16:26 door Anoniem
Door Anoniem: Vreemd verhaal dit inderdaad. Was hier ook (onaangenaam) door verrast. Enkel een korte mededeling en NERGENS wat over te vinden. Niet online op hun website, noch in de app van ING.

@ingnl hoe zit dit?

- Waarom is snelle Saldocheck verwijdert? (want is erg behulpzaam namelijk)
- Wat komt er voor in de plaats?
- Wanneer kunnen we die verandering verwachten?

je bent niet op twitter he met @ingnl . hoezo verwacht je hier support van hun. het is en blijft een security forum
08-12-2021, 14:08 door Anoniem
Klopt, heel vreemd. Bovendien 'gaat weg', betekent dus dat het 'binnenkort weg gaat' ? Wanneer dan?
22-12-2021, 10:18 door Anoniem
Een bericht naar de klant via post of email zou zeker beter geweest zijn netjes op naam dus

Is het erg dat het weg is nee niet echt maar toch jammer
Maar doe het dan in 1 keer goed verwijder ook de link waar je op klik om te kijken
22-12-2021, 12:52 door Anoniem
Stel een crimineel trekt jouw ontgrendeld telefoon uit je knuistje dan kan hij zo naar de ING app en je saldo zien. Vervolgens slaat hij je net zo lang tot je je geld hebt overgeboekt. Want hij weet hoe groot je saldo is. Ik vond het raar dat je saldo getoond werd vóór het inloggen. Dus ik vind het terecht dat dat gat nu gedicht is.
22-12-2021, 21:27 door Anoniem
Door Anoniem: Stel een crimineel trekt jouw ontgrendeld telefoon uit je knuistje dan kan hij zo naar de ING app en je saldo zien. Vervolgens slaat hij je net zo lang tot je je geld hebt overgeboekt. Want hij weet hoe groot je saldo is. Ik vond het raar dat je saldo getoond werd vóór het inloggen. Dus ik vind het terecht dat dat gat nu gedicht is.

Waarom zou je "snel"je saldo moeten checken?
Moet alles snel?
Bankieren doe ik gewoon thuis achter mijn pc.
Dat is vooral langzamer en rustiger en tijd en aandacht,niet even tussendoor
Waarom moet alles even tussendoor?
Dan check ik aan de hand van alle pinbonnen of alles klopt.
En dan zie ik ook mijn saldo.
We moeten minder de slaaf worden van allerlei o zo handige apps.
Het si vooral handig voor de bank of instantie die de app laat maken en leveren.
Om zo weer allerlei onnodige mensen te ontslaan.
Reageren
Ondersteunde bbcodes
Bold: [b]bold text[/b]
Italic: [i]italic text[/i]
Underline: [u]underlined text[/u]
Quote: [quote]quoted text[/quote]
URL: [url]https://www.security.nl[/url]
Config: [config]config text[/config]
Code: [code]code text[/code]

Je bent niet en reageert "Anoniem". Dit betekent dat Security.NL geen accountgegevens (e-mailadres en alias) opslaat voor deze reactie. Je reactie wordt niet direct geplaatst maar eerst gemodereerd. Als je nog geen account hebt kun je hier direct een account aanmaken. Wanneer je Anoniem reageert moet je altijd een captchacode opgeven.