Door Anoniem: Door majortom: Door Anoniem: Ik kan mijn contactloos betalen niet eens meer uitschakelen,
ze zeggen dat ze digitaal zakkenrollen gewoon vergoeden,
alleen kan ik niet zien waar mijn digitaal geld heengaat.
Dat hangt van je bank af. Bij sommigen kun je dat nog wel uitzetten of een aparte pas zonder contactloos betaalmogelijkheid aan te vragen.
Bij ING hebben ze de mogelijkheid om het in of uit te schakelen weg gehaald uit de internet bankieren omgeving, en
blijven de passen nu in de laatste toestand staan. Ik had het ooit uitgezet en het staat nu nog steeds uit, ik kan het
echter niet meer aan zetten. Ben benieuwd of dat op een nieuwe pas ook nog uit staat.
Bij mijn vorige ing-pas had ik contactloos-betalen uit laten zetten. Bij mijn nieuwe pas geconstateert dat die 'service' weer aan stond. Gebeld met ing, maar kreeg te horen dat 'zij' dat niet konden, mss als ik langs één van hun (nog niet wegbezuinigde) kantoren kon gaan om het op die manier te proberen.
Bij binnenkomst werd er gevraagd of ik -wel- een afspraak heb,*grrrrrr*,
De vriendelijke ontvangst-meneer wilde me toch wel helpen , maar na de vraag besproken te hebben met z'n collega, kreeg ik te horen dat dat niet meer kon. Op de vraag of er dan ook niet moeilijk zal worden gedaan in geval van verlies/diefstal, antwoordde hij bevestigend betreffende het terugbetalen van evt. contactloze betalingen.
Het kriebelde en heb geen vertrouwen in de makkelijke bevestiging van de ontvangst-meneer, voelde meer aan dat ie me zo snel mogelijk uit zijn filiaal wilde hebben. Om te voorkomen dat ik dadelijk, puntje-bij-paaltje, te horen te krijgen dat ik
'Grröff nalatig' ben geweest door het pasje te verliezen, heb ik met een heel dun boortje (<1mm) een drietal gaatjes geboord, hopend dat 1 van die gaatjes door de koperen spoel is gegaan (die net binnen de rand van het pasje is gewikkeld). Nog niet uitgeprobeerd, aangezien ik vrijwel altijd contant betaal.