image

KPN gaat 2-stapsverificatie voor inloggen op accounts verplichten

woensdag 23 juli 2025, 13:11 door Redactie, 32 reacties

KPN gaat het gebruik van 2-stapsverificatie voor het inloggen op KPN-accounts verplichten, zo laat de telecomprovider aan klanten weten. Wanneer dit precies verplicht wordt is niet bekendgemaakt. Gebruikers van de telecomprovider kunnen de beveiligingsmaatregel zelf via de MijnKPN-omgeving inschakelen. Klanten die de maatregel al hebben ingeschakeld hoeven geen verdere actie te ondernemen.

Op dit moment maakt KPN gebruik van tweefactorauthenticatie via SMS. Iets waar niet alle klanten even blij mee zijn, zo blijkt uit een reactie op het KPN-forum. "Er is inmiddels al jaren bekend dat SMS geen veilige manier is van OTP, toch doen jullie heel erg je best met marketing om te doen laten overkomen alsof het wel veilig is", aldus een klant. "Het is schandalig dat anno 2025 zo'n groot bedrijf pretendeert beveiliging hoog in het vaandel te hebben staan maar vervolgens de meest basis beveiligingsmaatregel op een oude en onveilige manier geïmplementeerd heeft."

"Zoals jullie gemerkt hebben zijn we begonnen met het aanzetten en verplichten van Extra Veilig Inloggen, oftewel twee-staps-verificatie via SMS bij het inloggen. Dit is iets wat verplicht wordt in de toekomst en niet meer uit te zetten is als het eenmaal aan staat", laat een KPN-medewerker op het forum weten. "Momenteel is alleen nog 2FA via SMS beschikbaar, maar we zijn aan het kijken of we ook andere veilige alternatieve methodes kunnen toevoegen." KPN zegt binnenkort met meer informatie te zullen komen.

Reacties (32)
23-07-2025, 13:37 door Anoniem
Ik ben al niet meer in mijn beheeromgeving geweest sinds XS4All omgezet is naar KPN in 2022. Als ik wat moet wijzigen bel ik wel met de helpdesk van XS4All. Die zijn altijd vriendelijk en behulpzaam. Op 5 f-secure anti-virus scanners zit ik ook niet te wachten.

En anders moet ik maar een smartphone kopen, wat ik zo lang mogelijk uitstel vanwege de hoge kosten, electronic waste van oude telefoons en waste of time van Apps. Dat snapt KPN dus niet. Ze verkopen nog wel vaste telefoon abonnementen maar ze weten niet waarom iemand een vast nummer wil hebben.

Ik zit ook met een half oog naar Ziggo te kijken voor het geval KPN nog vervelender wordt. Maar het netwerk van KPN is beter als dat van Ziggo. Ik krijg nog post van Ziggo om de zoveel tijd om over te stappen met nummerbehoud.
23-07-2025, 13:54 door Anoniem
Dit is iets wat verplicht wordt in de toekomst en niet meer uit te zetten is als het eenmaal aan staat", laat een KPN-medewerker op het forum weten. "Momenteel is alleen nog 2FA via SMS beschikbaar, maar we zijn aan het kijken of we ook andere veilige alternatieve methodes kunnen toevoegen." KPN zegt binnenkort met meer informatie te zullen komen.
Het klopt dat SMS geen goede beveiliging is (denk maar aan SIM swapping). Laten we maar zeggen dat het 'beginnetje' is, en het is is goed dat er tenminste nog IETS gedaan wordt.

Het liefst heb ik een software token of hardware token om in te loggen, dus buiten alle apparaten en netwerken om. Dat is gewoon veel beter. Dus KPN, stuur ons een hardware token om met 2FA in te loggen.
23-07-2025, 14:03 door Anoniem
Kern van het probleem: digi-drammen. Stel je nou eens voor dat je iemand gewoon persoonlijk te woord staat.

Leuk om te vinden dan SMS niet meer 'veilig' is. De winst moet de kosten wel overstijgen. Als het zo belangrijk is: doe maar een hardware token. Maar ja, daar willen de banken nou net weer van af. Drammen om met een 'app' te gaan inloggen. Want dat is ZOOO veilig...
23-07-2025, 14:37 door Anoniem
Door Anoniem:
Dit is iets wat verplicht wordt in de toekomst en niet meer uit te zetten is als het eenmaal aan staat", laat een KPN-medewerker op het forum weten. "Momenteel is alleen nog 2FA via SMS beschikbaar, maar we zijn aan het kijken of we ook andere veilige alternatieve methodes kunnen toevoegen." KPN zegt binnenkort met meer informatie te zullen komen.
Het klopt dat SMS geen goede beveiliging is (denk maar aan SIM swapping). Laten we maar zeggen dat het 'beginnetje' is, en het is is goed dat er tenminste nog IETS gedaan wordt.

Het liefst heb ik een software token of hardware token om in te loggen, dus buiten alle apparaten en netwerken om. Dat is gewoon veel beter. Dus KPN, stuur ons een hardware token om met 2FA in te loggen.
Hoe vaak komt simswapping nu voor in Nederland? Moet je dan meteen heel Nederland lastig vallen met die hoax?
23-07-2025, 14:45 door Anoniem
Belangrijk dat er iets gedaan wordt inderdaad. Accounts phishen is aan de orde van de dag, met alle gevolgen van dien. Dit zijn vaak ook maar kiddo's waarvoor sim-swapping net even een stap te ver is. 99% van abuse en dat wat eruit voortkomt kan je hiermee inperken.

Geen maatregelen nemen tot de veiligere optie kan worden aangeboden is not done
23-07-2025, 15:25 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Dit is iets wat verplicht wordt in de toekomst en niet meer uit te zetten is als het eenmaal aan staat", laat een KPN-medewerker op het forum weten. "Momenteel is alleen nog 2FA via SMS beschikbaar, maar we zijn aan het kijken of we ook andere veilige alternatieve methodes kunnen toevoegen." KPN zegt binnenkort met meer informatie te zullen komen.
Het klopt dat SMS geen goede beveiliging is (denk maar aan SIM swapping). Laten we maar zeggen dat het 'beginnetje' is, en het is is goed dat er tenminste nog IETS gedaan wordt.

Het liefst heb ik een software token of hardware token om in te loggen, dus buiten alle apparaten en netwerken om. Dat is gewoon veel beter. Dus KPN, stuur ons een hardware token om met 2FA in te loggen.
Hoe vaak komt simswapping nu voor in Nederland? Moet je dan meteen heel Nederland lastig vallen met die hoax?
Blijf lekker geloven in je eigen schijnveiligheid wereldje zou ik zeggen.
https://www.security.nl/posting/892238/%27Oplichters+proberen+simkaarten+klanten+KPN+en+Odido+over+te+nemen%27
https://www.security.nl/posting/894334/Odido+meldt+toename+van+aantal+slachtoffers+van+sim-swapping

Dus ja het gebeurt en nee het is geen hoax.
23-07-2025, 15:42 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Dit is iets wat verplicht wordt in de toekomst en niet meer uit te zetten is als het eenmaal aan staat", laat een KPN-medewerker op het forum weten. "Momenteel is alleen nog 2FA via SMS beschikbaar, maar we zijn aan het kijken of we ook andere veilige alternatieve methodes kunnen toevoegen." KPN zegt binnenkort met meer informatie te zullen komen.
Het klopt dat SMS geen goede beveiliging is (denk maar aan SIM swapping). Laten we maar zeggen dat het 'beginnetje' is, en het is is goed dat er tenminste nog IETS gedaan wordt.

Het liefst heb ik een software token of hardware token om in te loggen, dus buiten alle apparaten en netwerken om. Dat is gewoon veel beter. Dus KPN, stuur ons een hardware token om met 2FA in te loggen.
Hoe vaak komt simswapping nu voor in Nederland? Moet je dan meteen heel Nederland lastig vallen met die hoax?
Blijf lekker geloven in je eigen schijnveiligheid wereldje zou ik zeggen.
https://www.security.nl/posting/892238/%27Oplichters+proberen+simkaarten+klanten+KPN+en+Odido+over+te+nemen%27
https://www.security.nl/posting/894334/Odido+meldt+toename+van+aantal+slachtoffers+van+sim-swapping

Dus ja het gebeurt en nee het is geen hoax.
Dat is social engineering en betekent niet dat 2FA d.m.v. SMS onaanvaardbaar onveilig is.
En als je dat wel vindt, vraag ik me af of je nog durft auto te rijden.
23-07-2025, 15:45 door Tintin and Milou
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Dit is iets wat verplicht wordt in de toekomst en niet meer uit te zetten is als het eenmaal aan staat", laat een KPN-medewerker op het forum weten. "Momenteel is alleen nog 2FA via SMS beschikbaar, maar we zijn aan het kijken of we ook andere veilige alternatieve methodes kunnen toevoegen." KPN zegt binnenkort met meer informatie te zullen komen.
Het klopt dat SMS geen goede beveiliging is (denk maar aan SIM swapping). Laten we maar zeggen dat het 'beginnetje' is, en het is is goed dat er tenminste nog IETS gedaan wordt.

Het liefst heb ik een software token of hardware token om in te loggen, dus buiten alle apparaten en netwerken om. Dat is gewoon veel beter. Dus KPN, stuur ons een hardware token om met 2FA in te loggen.
Hoe vaak komt simswapping nu voor in Nederland? Moet je dan meteen heel Nederland lastig vallen met die hoax?
Blijf lekker geloven in je eigen schijnveiligheid wereldje zou ik zeggen.
https://www.security.nl/posting/892238/%27Oplichters+proberen+simkaarten+klanten+KPN+en+Odido+over+te+nemen%27
https://www.security.nl/posting/894334/Odido+meldt+toename+van+aantal+slachtoffers+van+sim-swapping

Dus ja het gebeurt en nee het is geen hoax.
Dit zijn wel specifieke aanvallen en niet gericht op zo iets als MijnKPN. Maar de kans is gewoon klein, en SMS is een goede snel en goedkope oplossing. Al zie ik veel liever ook TOTP als implementatie.
23-07-2025, 16:10 door Anoniem
Het is natuurlijk goed dat KPN eindelijk tweestapsverificatie verplicht gaat stellen. Maar laten we wel eerlijk blijven: het voelt een beetje alsof ze in 2025 pas komen vertellen dat de aarde rond is. 2FA is al jaren de standaard, en niet voor niets. Dat ze nu trots aankondigen dat het “Extra Veilig Inloggen” heet, doet eerder denken aan marketing dan aan echte innovatie.

Maar wat nog vreemder is: waarom alleen via SMS? Iedereen die iets van beveiliging volgt, weet dat sms-authenticatie niet de veiligste optie is. Sim-swapping en onderschepping van sms’jes zijn geen nieuwe dreigingen. Sterker nog, al jaren adviseert de securitywereld om alternatieven zoals authenticator-apps of hardware tokens aan te bieden. Dus ja, KPN zet een stap, maar wel eentje van een paar jaar geleden.

En dan de communicatie: “Het wordt verplicht en niet meer uit te zetten als het eenmaal aan staat.” Dat klinkt eerder als: we hebben nu iets ingevoerd, en jullie moeten het maar slikken. Waarom niet gewoon meteen een modern en veilig alternatief aanbieden? De techniek is er, de vraag ook. Kortom: goed dat KPN wakker wordt, maar misschien een beetje te laat en met een slaperige start.
23-07-2025, 16:18 door Anoniem
Door Tintin and Milou:
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Dit is iets wat verplicht wordt in de toekomst en niet meer uit te zetten is als het eenmaal aan staat", laat een KPN-medewerker op het forum weten. "Momenteel is alleen nog 2FA via SMS beschikbaar, maar we zijn aan het kijken of we ook andere veilige alternatieve methodes kunnen toevoegen." KPN zegt binnenkort met meer informatie te zullen komen.
Het klopt dat SMS geen goede beveiliging is (denk maar aan SIM swapping). Laten we maar zeggen dat het 'beginnetje' is, en het is is goed dat er tenminste nog IETS gedaan wordt.

Het liefst heb ik een software token of hardware token om in te loggen, dus buiten alle apparaten en netwerken om. Dat is gewoon veel beter. Dus KPN, stuur ons een hardware token om met 2FA in te loggen.
Hoe vaak komt simswapping nu voor in Nederland? Moet je dan meteen heel Nederland lastig vallen met die hoax?
Blijf lekker geloven in je eigen schijnveiligheid wereldje zou ik zeggen.
https://www.security.nl/posting/892238/%27Oplichters+proberen+simkaarten+klanten+KPN+en+Odido+over+te+nemen%27
https://www.security.nl/posting/894334/Odido+meldt+toename+van+aantal+slachtoffers+van+sim-swapping

Dus ja het gebeurt en nee het is geen hoax.
Dit zijn wel specifieke aanvallen en niet gericht op zo iets als MijnKPN. Maar de kans is gewoon klein, en SMS is een goede snel en goedkope oplossing. Al zie ik veel liever ook TOTP als implementatie.
Nee SMS is geen goede oplossing.
Goedkoop ja maar goede nee.

Dat een webwinkel een sms verificatie doet zal me bijvoorbeeld een worst wezen ik verwacht daar niet te veel van en er hangt altijd nog de payment provider tussen maar een ISP waar al je overige netwerk veiligheid van afhangt is gewoon een domme zet dat is een heel ander threat landscape.

We weten al jaren dat SMS niet meer hoort tot goede methodiek waar ook nog eens geen encryptie mogelijk is en het protocol heeft niet patchbare kwetsbaarheden waar ook geen aandacht meer aan besteed wordt omdat zowat alle bedrijven phase out en deprecation status aan het voeren zijn ervan dat het de investering en een rewrite niet waard is.

Je mag beter verwachten van een ISP. Dit is equivalant van een provider die nu SSL 3.0 zou aanbieden en overweegt in de toekomst te kijken naar TLS 1.2 wetend dat men meteen naar TLS 1.3 had kunnen gaan met gelijke tijd investering.
23-07-2025, 17:14 door Anoniem
Waarom zou je om te willen weten hoeveel MB je gebruikt hebt met 2FA lastig gevallen moeten worden?
Ze hebben een APP, naar ik hoop is dat goed dichtgetimmerd... Laat die 2FA onzin lekker wachten totdat je iets belangrijks gaat doen als abbo veranderen, of zaken bijkopen of uitzetten...

Nu is het 'your password must contain 8 characters, upper and lower case, a symbol, a number, a hieroglyph, a haiku, a musical note, urine sample, hawk feather and a drop of unicorn blood."..

Oftewel, teveel onzin voor te simpele eieren... Waarom eieren gemaakt voor de roerei in fort knox leggen?
Overigens is die KPN app wel een van de allerslechtste in de wereld..
Inloggen via een webpagina, 2FA via sms, wanneer je wat wilt aanpassen ga je weer naar een webpagina... Zelfs Tele2 kon dat al 10 jaar geleden alles in de APP..
23-07-2025, 17:16 door Anoniem
Blijkbaar wordt er over het hoofd gezien dat er voor gewone mobiele telefoons alleen maar 2FA via SMS mogelijk is.
23-07-2025, 17:18 door Anoniem
Dus (gratis) TOTP (https://www.google.com/search?q=totp+authenticators)
is weer te moeilijk voor KPN/Vmware/xxxfone en al die andere zelf benoemde top IT bedrijven?
Ik vind het te BELACHELIJK voor woorden dat deze zelf benoemde top IT bedrijven blijven hangen op sms.

Gratis advertentie slogan:
Een totp, dat is een topper, een beveiliging zo scherp door VULZELFIN voor het echte werk.
23-07-2025, 17:32 door Anoniem
Door Anoniem: Dus (gratis) TOTP (https://www.google.com/search?q=totp+authenticators)
is weer te moeilijk voor KPN/Vmware/xxxfone en al die andere zelf benoemde top IT bedrijven?
Ik vind het te BELACHELIJK voor woorden dat deze zelf benoemde top IT bedrijven blijven hangen op sms.

Gratis advertentie slogan:
Een totp, dat is een topper, een beveiliging zo scherp door VULZELFIN voor het echte werk.

Echt tijd voor sociale dienstplicht, zeker voor tech nerds. Zes maandjes op de helpdesk, zodat ze een beetje leren waarom "moeilijk" slaat op _klanten_ en niet op de IT afdeling.

In tegenstelling tot ambtenaren hebben echte bedrijven klanten die _wel_ weg kunnen lopen , en dat doen als het "gewoon telkens blokkeert" .
23-07-2025, 17:37 door Anoniem
Door Anoniem: Dus (gratis) TOTP (https://www.google.com/search?q=totp+authenticators)
is weer te moeilijk voor KPN/Vmware/xxxfone en al die andere zelf benoemde top IT bedrijven?
Ik vind het te BELACHELIJK voor woorden dat deze zelf benoemde top IT bedrijven blijven hangen op sms.

Gratis advertentie slogan:
Een totp, dat is een topper, een beveiliging zo scherp door VULZELFIN voor het echte werk.
Als je het zelf zo goed kan, waarom werk je dan zelf niet in die branche.grote mond is makkelijker, lijkt dan net of jouw mening belangrijk is.
23-07-2025, 17:42 door Tintin and Milou - Bijgewerkt: 23-07-2025, 17:43
Door Anoniem:
Door Tintin and Milou:
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Dit is iets wat verplicht wordt in de toekomst en niet meer uit te zetten is als het eenmaal aan staat", laat een KPN-medewerker op het forum weten. "Momenteel is alleen nog 2FA via SMS beschikbaar, maar we zijn aan het kijken of we ook andere veilige alternatieve methodes kunnen toevoegen." KPN zegt binnenkort met meer informatie te zullen komen.
Het klopt dat SMS geen goede beveiliging is (denk maar aan SIM swapping). Laten we maar zeggen dat het 'beginnetje' is, en het is is goed dat er tenminste nog IETS gedaan wordt.

Het liefst heb ik een software token of hardware token om in te loggen, dus buiten alle apparaten en netwerken om. Dat is gewoon veel beter. Dus KPN, stuur ons een hardware token om met 2FA in te loggen.
Hoe vaak komt simswapping nu voor in Nederland? Moet je dan meteen heel Nederland lastig vallen met die hoax?
Blijf lekker geloven in je eigen schijnveiligheid wereldje zou ik zeggen.
https://www.security.nl/posting/892238/%27Oplichters+proberen+simkaarten+klanten+KPN+en+Odido+over+te+nemen%27
https://www.security.nl/posting/894334/Odido+meldt+toename+van+aantal+slachtoffers+van+sim-swapping

Dus ja het gebeurt en nee het is geen hoax.
Dit zijn wel specifieke aanvallen en niet gericht op zo iets als MijnKPN. Maar de kans is gewoon klein, en SMS is een goede snel en goedkope oplossing. Al zie ik veel liever ook TOTP als implementatie.
Nee SMS is geen goede oplossing.
Goedkoop ja maar goede nee.

Dat een webwinkel een sms verificatie doet zal me bijvoorbeeld een worst wezen ik verwacht daar niet te veel van en er hangt altijd nog de payment provider tussen maar een ISP waar al je overige netwerk veiligheid van afhangt is gewoon een domme zet dat is een heel ander threat landscape.

We weten al jaren dat SMS niet meer hoort tot goede methodiek waar ook nog eens geen encryptie mogelijk is en het protocol heeft niet patchbare kwetsbaarheden waar ook geen aandacht meer aan besteed wordt omdat zowat alle bedrijven phase out en deprecation status aan het voeren zijn ervan dat het de investering en een rewrite niet waard is.

Je mag beter verwachten van een ISP. Dit is equivalant van een provider die nu SSL 3.0 zou aanbieden en overweegt in de toekomst te kijken naar TLS 1.2 wetend dat men meteen naar TLS 1.3 had kunnen gaan met gelijke tijd investering.
Ik ben groot voorstander van TOTP voor dit soort authenticaties. Werkt voor personen die hier mee werken een stuk gemakkerlijk.

Echter als ik verder kijk, naar heel veel ouderen, is SMS gewoon een stuk eenvoudiger. Dat weten en begrijpen ze al, is ook veel gemakkelijk uit. te leggen via een klantenservice.
Bij het verliezen of resetten van je telefoon, blijft dit ook gewoon werken, (nadat je weer een nieuwe SIM kaart hebt natuurlijk). Maar met TOTP codes moet je backups regelen, applicaties gebruiken. Voor ons als ITer geen probleem. Maar dit zou ik aan mijn moeder echt niet 123 kunnen uitleggen.
Uiteindelijk gaat het om een risico analyse, wat exact noodzakelijk is.

https://www.security.nl/posting/896338/Wanneer+is+het+gebruik+van+SMS+voor+2FA+geen+%22adequate%22+beveiligingsmaatregel+meer%3FUiteindelijk is het een risico-analyse. Als jij als organisatie de kans op sim-swapping of andere aanvallen op het SMS-kanaal verwaarloosbaar acht (bv. gezien de aard van je dienst) of je hebt aanvullende maatregelen om dergelijke aanvallen te mitigeren, dan is dat AVG-technisch prima te verantwoorden. Je moet er dus vooral over nagedacht hebben.


Ik ben absoluut groot voorstander van TOTP hiervoor en baal ook dat ze niet gewoon beide aanbieden, maar SMS is een enorme verbetering en veel eenvoudiger in gebruikt.
23-07-2025, 19:28 door Anoniem
Door Anoniem: Dus (gratis) TOTP (https://www.google.com/search?q=totp+authenticators)
is weer te moeilijk voor KPN/Vmware/xxxfone en al die andere zelf benoemde top IT bedrijven?
Ik vind het te BELACHELIJK voor woorden dat deze zelf benoemde top IT bedrijven blijven hangen op sms.

Gratis advertentie slogan:
Een totp, dat is een topper, een beveiliging zo scherp door VULZELFIN voor het echte werk.
Inderdaad! En dan niet te spreken over de slechte voortgang van hun router-firmware, sommige mensen moesten jaren wachten totdat ze over konden naar een nieuwere firmware.
Elke keer als er een nieuwe firmware wordt aangekondigd diuirt het meestal nog maanden of jaren voordat deze daadwerkelijk bij me thuis geinstalleerd is, en de knop om het handmatig te kunnen is grijs. (kun je niet oo drukken, terwijl ik toch echt op een oudere versie zit)
Ik gebruik liever zelf iets zoals Aegis authenticator, maar KPN heeft voor mij de keuze voor 2FA al gemaakt; SMS, lol.
KPN is goed in klanten trekken, maar slecht in waarmaken.
De WiFi van hun router (Xperia box 12 in mijn geval) was zo langzaam dat ik er een WiFi-accespoint aan gehangen heb (NIET van KPN) via ethernet, zucht...
Op het forum wordt je veelal weggewuift door hun admins en gezegd dat "het wordt opgelost" terwijl je maanden of zelfs jaren aan het lijntje wordt ggehouden. "binnenkort" klinkt dat bekend?
Nu weer met de AppleTV box app, die is er niet, "nog niet" maar "binnenkort" (die belofte was alweer een jaar geleden ofzo...)
Waardeloos KPN, is dit waarvoor we ons zuurverdiende geld voor betalen??
23-07-2025, 20:12 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Dus (gratis) TOTP (https://www.google.com/search?q=totp+authenticators)
is weer te moeilijk voor KPN/Vmware/xxxfone en al die andere zelf benoemde top IT bedrijven?
Ik vind het te BELACHELIJK voor woorden dat deze zelf benoemde top IT bedrijven blijven hangen op sms.

Gratis advertentie slogan:
Een totp, dat is een topper, een beveiliging zo scherp door VULZELFIN voor het echte werk.
Inderdaad! En dan niet te spreken over de slechte voortgang van hun router-firmware, sommige mensen moesten jaren wachten totdat ze over konden naar een nieuwere firmware.
Elke keer als er een nieuwe firmware wordt aangekondigd diuirt het meestal nog maanden of jaren voordat deze daadwerkelijk bij me thuis geinstalleerd is, en de knop om het handmatig te kunnen is grijs. (kun je niet oo drukken, terwijl ik toch echt op een oudere versie zit)
Ik gebruik liever zelf iets zoals Aegis authenticator, maar KPN heeft voor mij de keuze voor 2FA al gemaakt; SMS, lol.
KPN is goed in klanten trekken, maar slecht in waarmaken.
De WiFi van hun router (Xperia box 12 in mijn geval) was zo langzaam dat ik er een WiFi-accespoint aan gehangen heb (NIET van KPN) via ethernet, zucht...
Op het forum wordt je veelal weggewuift door hun admins en gezegd dat "het wordt opgelost" terwijl je maanden of zelfs jaren aan het lijntje wordt ggehouden. "binnenkort" klinkt dat bekend?
Nu weer met de AppleTV box app, die is er niet, "nog niet" maar "binnenkort" (die belofte was alweer een jaar geleden ofzo...)
Waardeloos KPN, is dit waarvoor we ons zuurverdiende geld voor betalen??
Firmware remote upgraden voor 3.500.000 doe je inderdaad ook even op een avond. Gewoon doen, wat kan er fout gaat?

Nee, zo werkt het dus niet.

En bug oplossing is vaak ook last en complex, omdat sommige box alleen bij bepaalde situaties voor komt, die thuis gebruikers hebben, met alle mogelijke wifi of LAN devices van de meest vage merken uit het jaar nul.

Gelukkig weten we het hier allemaal veel beter, en zijn we verbaast dat KPN het allemaal zo doet.
23-07-2025, 20:20 door Anoniem
Bij Ziggo ook al verplicht. Al een aantal jaar niet meer kunnen inloggen. Aangezien ik Ziggo niet mijn 06-nummer toevertrouw. Als je ziet hoe zij met datalekken omgaan.
De prijs is nu boven de 40 euro p/m uitgekomen, veel te duur voor wat je krijgt. Echter geen concurrent die het voor minder doet. TV (inclusief teletekst en lokaal opnemen) + Internet (via draadje en 25/50 zou al genoeg zijn) meer niet nodig.
23-07-2025, 22:57 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem: Dus (gratis) TOTP (https://www.google.com/search?q=totp+authenticators)
is weer te moeilijk voor KPN/Vmware/xxxfone en al die andere zelf benoemde top IT bedrijven?
Ik vind het te BELACHELIJK voor woorden dat deze zelf benoemde top IT bedrijven blijven hangen op sms.

Gratis advertentie slogan:
Een totp, dat is een topper, een beveiliging zo scherp door VULZELFIN voor het echte werk.
Inderdaad! En dan niet te spreken over de slechte voortgang van hun router-firmware, sommige mensen moesten jaren wachten totdat ze over konden naar een nieuwere firmware.
Elke keer als er een nieuwe firmware wordt aangekondigd diuirt het meestal nog maanden of jaren voordat deze daadwerkelijk bij me thuis geinstalleerd is, en de knop om het handmatig te kunnen is grijs. (kun je niet oo drukken, terwijl ik toch echt op een oudere versie zit)
Ik gebruik liever zelf iets zoals Aegis authenticator, maar KPN heeft voor mij de keuze voor 2FA al gemaakt; SMS, lol.
KPN is goed in klanten trekken, maar slecht in waarmaken.
De WiFi van hun router (Xperia box 12 in mijn geval) was zo langzaam dat ik er een WiFi-accespoint aan gehangen heb (NIET van KPN) via ethernet, zucht...
Op het forum wordt je veelal weggewuift door hun admins en gezegd dat "het wordt opgelost" terwijl je maanden of zelfs jaren aan het lijntje wordt ggehouden. "binnenkort" klinkt dat bekend?
Nu weer met de AppleTV box app, die is er niet, "nog niet" maar "binnenkort" (die belofte was alweer een jaar geleden ofzo...)
Waardeloos KPN, is dit waarvoor we ons zuurverdiende geld voor betalen??
Firmware remote upgraden voor 3.500.000 doe je inderdaad ook even op een avond. Gewoon doen, wat kan er fout gaat?

Nee, zo werkt het dus niet.

En bug oplossing is vaak ook last en complex, omdat sommige box alleen bij bepaalde situaties voor komt, die thuis gebruikers hebben, met alle mogelijke wifi of LAN devices van de meest vage merken uit het jaar nul.

Gelukkig weten we het hier allemaal veel beter, en zijn we verbaast dat KPN het allemaal zo doet.
Vreemd dat Google, Appel, en duizend andere bedrijven het wel even zo doen, daarnaast maakt het aantal gebruikers waar je de firmware naar pusht niks uit aangezien het dezelfde druk op de knop is.
Vele andere bedrijven doen het ook zo, waarom zou KPN dar een uitzondering op moeten zijn? En daar betaal je toch ook gewoon voor, voor up-to-date veilige apparatuur? Maar KPN heeft achterstallige updates van jaren oud, dat gaat echt te ver, ze verdienen bepaald geen lintje, integendeel! Er zijn zoveel fabrikanten van modems die het zoveel beter doen.
Het enige dat KPN doet is hun merkje toevoegen aan een al bestaande firmware, en daar willen ze zowat een lintje voor... Daarnaast kondigen ze vaak een jaar van tevoren dat de uodate al af is, en dan duurt het nog een jaar om deze naar mensen te pushen??
Ze leven gewoon met hun hoofd in de prehistorie.
Dit kun je niet goedpraten, ik heb een hekel aan dat rotbedrijf, en overal die rottige admins die het goedpraten en mensen aan het lijntje houden.
Ze besteden meer aan hun IP (naam) dan aan hun klanten.
23-07-2025, 23:06 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem: Dus (gratis) TOTP (https://www.google.com/search?q=totp+authenticators)
is weer te moeilijk voor KPN/Vmware/xxxfone en al die andere zelf benoemde top IT bedrijven?
Ik vind het te BELACHELIJK voor woorden dat deze zelf benoemde top IT bedrijven blijven hangen op sms.

Gratis advertentie slogan:
Een totp, dat is een topper, een beveiliging zo scherp door VULZELFIN voor het echte werk.
Inderdaad! En dan niet te spreken over de slechte voortgang van hun router-firmware, sommige mensen moesten jaren wachten totdat ze over konden naar een nieuwere firmware.
Elke keer als er een nieuwe firmware wordt aangekondigd diuirt het meestal nog maanden of jaren voordat deze daadwerkelijk bij me thuis geinstalleerd is, en de knop om het handmatig te kunnen is grijs. (kun je niet oo drukken, terwijl ik toch echt op een oudere versie zit)
Ik gebruik liever zelf iets zoals Aegis authenticator, maar KPN heeft voor mij de keuze voor 2FA al gemaakt; SMS, lol.
KPN is goed in klanten trekken, maar slecht in waarmaken.
De WiFi van hun router (Xperia box 12 in mijn geval) was zo langzaam dat ik er een WiFi-accespoint aan gehangen heb (NIET van KPN) via ethernet, zucht...
Op het forum wordt je veelal weggewuift door hun admins en gezegd dat "het wordt opgelost" terwijl je maanden of zelfs jaren aan het lijntje wordt ggehouden. "binnenkort" klinkt dat bekend?
Nu weer met de AppleTV box app, die is er niet, "nog niet" maar "binnenkort" (die belofte was alweer een jaar geleden ofzo...)
Waardeloos KPN, is dit waarvoor we ons zuurverdiende geld voor betalen??
Firmware remote upgraden voor 3.500.000 doe je inderdaad ook even op een avond. Gewoon doen, wat kan er fout gaat?

Nee, zo werkt het dus niet.

En bug oplossing is vaak ook last en complex, omdat sommige box alleen bij bepaalde situaties voor komt, die thuis gebruikers hebben, met alle mogelijke wifi of LAN devices van de meest vage merken uit het jaar nul.

Gelukkig weten we het hier allemaal veel beter, en zijn we verbaast dat KPN het allemaal zo doet.
Nee, dat is onjuist. Ze willen een medaille omdat ze dronken over de weg reden maar niemand aangereden hebben.
Wat een helden...
Bent u ook een KPN personeelslid die KPN graag een klopje op de schoude rgeeft, want die zie ik teveel op hun forum en elders op het web... U bent ze immers dusdanig aan het promoten terwijl anoniem 19:28 100% gelijk heeft, ik herken er zoveel in!!!
Daarnaast is het onjuist wat u zegt; 3.5 mijoen mensen upgraden doe je als ISP heel gemakkelijk, het internet doet het meeste werk, ze hoeven heus niet langs elke deur.
Daarnaast heeft de aangesloten apparatuur niks te maken met de modem zelf, de zooi die mensen er op aansluiten hoeft alleen maar een werkende ethernetpoort of WiFi te hebben.
Daarnaast verschilt de firmware die ze nar de KPN modems flashen niet per individu, dus wat zouden ze dan per individu moeten aanpassen volgens u en wat zijn uw bronnen daarvoor?
KPN is een zelfverheerlijkende narcistische amateurclub.
Gisteren, 08:41 door Anoniem
Door Anoniem: Kern van het probleem: digi-drammen. Stel je nou eens voor dat je iemand gewoon persoonlijk te woord staat.

Leuk om te vinden dan SMS niet meer 'veilig' is. De winst moet de kosten wel overstijgen. Als het zo belangrijk is: doe maar een hardware token. Maar ja, daar willen de banken nou net weer van af. Drammen om met een 'app' te gaan inloggen. Want dat is ZOOO veilig...

Daarbij: "SMS is niet meer veilig" is een nogal uit de context getrokken statement. Voor 99% van de reguliere consumenten is SMS als tweede factor helemaal prima. Of een methode wel of niet (voldoende) veilig is, heeft vooral met een risico-afweging te maken.
Gisteren, 08:58 door Anoniem
Door Anoniem: Bij Ziggo ook al verplicht. Al een aantal jaar niet meer kunnen inloggen. Aangezien ik Ziggo niet mijn 06-nummer toevertrouw.

Okay dus, je vertrouwd ze geen 06-nummer toe maar wel de data die je door het lijntje gooit? Of ben je ook zo dat je overal een VPN tussen mikt omdat je anders "bekeken" wordt?
Ik ben het eens dat je zo min mogelijk info met mensen moet delen zeker anno 2025, maar overdrijven is ook een vak hoor...



Als je ziet hoe zij met datalekken omgaan.

Zoals welke?
Gisteren, 11:04 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem: Dus (gratis) TOTP (https://www.google.com/search?q=totp+authenticators)
is weer te moeilijk voor KPN/Vmware/xxxfone en al die andere zelf benoemde top IT bedrijven?
Ik vind het te BELACHELIJK voor woorden dat deze zelf benoemde top IT bedrijven blijven hangen op sms.

Gratis advertentie slogan:
Een totp, dat is een topper, een beveiliging zo scherp door VULZELFIN voor het echte werk.
Inderdaad! En dan niet te spreken over de slechte voortgang van hun router-firmware, sommige mensen moesten jaren wachten totdat ze over konden naar een nieuwere firmware.
Elke keer als er een nieuwe firmware wordt aangekondigd diuirt het meestal nog maanden of jaren voordat deze daadwerkelijk bij me thuis geinstalleerd is, en de knop om het handmatig te kunnen is grijs. (kun je niet oo drukken, terwijl ik toch echt op een oudere versie zit)
Ik gebruik liever zelf iets zoals Aegis authenticator, maar KPN heeft voor mij de keuze voor 2FA al gemaakt; SMS, lol.
KPN is goed in klanten trekken, maar slecht in waarmaken.
De WiFi van hun router (Xperia box 12 in mijn geval) was zo langzaam dat ik er een WiFi-accespoint aan gehangen heb (NIET van KPN) via ethernet, zucht...
Op het forum wordt je veelal weggewuift door hun admins en gezegd dat "het wordt opgelost" terwijl je maanden of zelfs jaren aan het lijntje wordt ggehouden. "binnenkort" klinkt dat bekend?
Nu weer met de AppleTV box app, die is er niet, "nog niet" maar "binnenkort" (die belofte was alweer een jaar geleden ofzo...)
Waardeloos KPN, is dit waarvoor we ons zuurverdiende geld voor betalen??
Firmware remote upgraden voor 3.500.000 doe je inderdaad ook even op een avond. Gewoon doen, wat kan er fout gaat?

Nee, zo werkt het dus niet.

En bug oplossing is vaak ook last en complex, omdat sommige box alleen bij bepaalde situaties voor komt, die thuis gebruikers hebben, met alle mogelijke wifi of LAN devices van de meest vage merken uit het jaar nul.

Gelukkig weten we het hier allemaal veel beter, en zijn we verbaast dat KPN het allemaal zo doet.
Nee, dat is onjuist. Ze willen een medaille omdat ze dronken over de weg reden maar niemand aangereden hebben.
Wat een helden...
Bent u ook een KPN personeelslid die KPN graag een klopje op de schoude rgeeft, want die zie ik teveel op hun forum en elders op het web... U bent ze immers dusdanig aan het promoten terwijl anoniem 19:28 100% gelijk heeft, ik herken er zoveel in!!!
Daarnaast is het onjuist wat u zegt; 3.5 mijoen mensen upgraden doe je als ISP heel gemakkelijk, het internet doet het meeste werk, ze hoeven heus niet langs elke deur.
Daarnaast heeft de aangesloten apparatuur niks te maken met de modem zelf, de zooi die mensen er op aansluiten hoeft alleen maar een werkende ethernetpoort of WiFi te hebben.
Daarnaast verschilt de firmware die ze nar de KPN modems flashen niet per individu, dus wat zouden ze dan per individu moeten aanpassen volgens u en wat zijn uw bronnen daarvoor?
KPN is een zelfverheerlijkende narcistische amateurclub.
Mee eens! KPN is echt waardeloos, en er heerst een machosfeer op de werkvloer, ik ken een vriend die er werk, gewoon een andere provider nemen, ik adviseer Ziggo want die is niet aangesloten bij KPN.
Gisteren, 13:40 door Anoniem
Door Anoniem:
Vreemd dat Google, Appel, en duizend andere bedrijven het wel even zo doen, daarnaast maakt het aantal gebruikers waar je de firmware naar pusht niks uit aangezien het dezelfde druk op de knop is.
En Google en Apple doen dit ook altijd gefaseerd, maar er zijn ook regelmatig problemen. Wie bellen ze denk je, als het echter niet werkt?
Vele andere bedrijven doen het ook zo, waarom zou KPN dar een uitzondering op moeten zijn?
Omdat er veel meer bedrijven zijn, die het ook anders doen, zoals KPN?
En daar betaal je toch ook gewoon voor, voor up-to-date veilige apparatuur? Maar KPN heeft achterstallige updates van jaren oud, dat gaat echt te ver, ze verdienen bepaald geen lintje, integendeel! Er zijn zoveel fabrikanten van modems die het zoveel beter doen.
Je mag altijd je eigen modem gebruiken toch? Gebruikers willen gewoon dat het werkt en blijft werken.
Het enige dat KPN doet is hun merkje toevoegen aan een al bestaande firmware, en daar willen ze zowat een lintje voor... Daarnaast kondigen ze vaak een jaar van tevoren dat de uodate al af is, en dan duurt het nog een jaar om deze naar mensen te pushen??
Ze leven gewoon met hun hoofd in de prehistorie.
Dit kun je niet goedpraten, ik heb een hekel aan dat rotbedrijf, en overal die rottige admins die het goedpraten en mensen aan het lijntje houden.
Ze besteden meer aan hun IP (naam) dan aan hun klanten.[/quote]Klinkt als de nodige frustratie.
Hint... Ziggo is niet veel beter met hun modems.
Odido geeft ook een hoop ellende en heeft nog niet eens IPv6.

Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem: Dus (gratis) TOTP (https://www.google.com/search?q=totp+authenticators)
is weer te moeilijk voor KPN/Vmware/xxxfone en al die andere zelf benoemde top IT bedrijven?
Ik vind het te BELACHELIJK voor woorden dat deze zelf benoemde top IT bedrijven blijven hangen op sms.

Gratis advertentie slogan:
Een totp, dat is een topper, een beveiliging zo scherp door VULZELFIN voor het echte werk.
Inderdaad! En dan niet te spreken over de slechte voortgang van hun router-firmware, sommige mensen moesten jaren wachten totdat ze over konden naar een nieuwere firmware.
Elke keer als er een nieuwe firmware wordt aangekondigd diuirt het meestal nog maanden of jaren voordat deze daadwerkelijk bij me thuis geinstalleerd is, en de knop om het handmatig te kunnen is grijs. (kun je niet oo drukken, terwijl ik toch echt op een oudere versie zit)
Ik gebruik liever zelf iets zoals Aegis authenticator, maar KPN heeft voor mij de keuze voor 2FA al gemaakt; SMS, lol.
KPN is goed in klanten trekken, maar slecht in waarmaken.
De WiFi van hun router (Xperia box 12 in mijn geval) was zo langzaam dat ik er een WiFi-accespoint aan gehangen heb (NIET van KPN) via ethernet, zucht...
Op het forum wordt je veelal weggewuift door hun admins en gezegd dat "het wordt opgelost" terwijl je maanden of zelfs jaren aan het lijntje wordt ggehouden. "binnenkort" klinkt dat bekend?
Nu weer met de AppleTV box app, die is er niet, "nog niet" maar "binnenkort" (die belofte was alweer een jaar geleden ofzo...)
Waardeloos KPN, is dit waarvoor we ons zuurverdiende geld voor betalen??
Firmware remote upgraden voor 3.500.000 doe je inderdaad ook even op een avond. Gewoon doen, wat kan er fout gaat?

Nee, zo werkt het dus niet.

En bug oplossing is vaak ook last en complex, omdat sommige box alleen bij bepaalde situaties voor komt, die thuis gebruikers hebben, met alle mogelijke wifi of LAN devices van de meest vage merken uit het jaar nul.

Gelukkig weten we het hier allemaal veel beter, en zijn we verbaast dat KPN het allemaal zo doet.
Nee, dat is onjuist. Ze willen een medaille omdat ze dronken over de weg reden maar niemand aangereden hebben.
Wat een helden...
Bent u ook een KPN personeelslid die KPN graag een klopje op de schoude rgeeft, want die zie ik teveel op hun forum en elders op het web... U bent ze immers dusdanig aan het promoten terwijl anoniem 19:28 100% gelijk heeft, ik herken er zoveel in!!!
Nee, maar ik ben wel klant.

Daarnaast is het onjuist wat u zegt; 3.5 mijoen mensen upgraden doe je als ISP heel gemakkelijk, het internet doet het meeste werk, ze hoeven heus niet langs elke deur.
Dat klopt maar de helpdesk / IT moet wel beheersbaar zijn.

Daarnaast heeft de aangesloten apparatuur niks te maken met de modem zelf, de zooi die mensen er op aansluiten hoeft alleen maar een werkende ethernetpoort of WiFi te hebben.
Tenzij er ineens problemen ontstaan met bepaalde devices. Wat niet de eerste keergeval zal zijn.

Daarnaast verschilt de firmware die ze nar de KPN modems flashen niet per individu, dus wat zouden ze dan per individu moeten aanpassen volgens u en wat zijn uw bronnen daarvoor?
Klopt, maar er zijn verschillende versies van hun modems, verschillende backend infrastructuur, voor beheer als configuratie.

KPN is een zelfverheerlijkende narcistische amateurclub.
Best stuurlui staan altijd aan wal toch? Daar weten ze het allemaal veel beter.
Gisteren, 13:46 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Dus (gratis) TOTP (https://www.google.com/search?q=totp+authenticators)
is weer te moeilijk voor KPN/Vmware/xxxfone en al die andere zelf benoemde top IT bedrijven?
Ik vind het te BELACHELIJK voor woorden dat deze zelf benoemde top IT bedrijven blijven hangen op sms.

Gratis advertentie slogan:
Een totp, dat is een topper, een beveiliging zo scherp door VULZELFIN voor het echte werk.
Inderdaad! En dan niet te spreken over de slechte voortgang van hun router-firmware, sommige mensen moesten jaren wachten totdat ze over konden naar een nieuwere firmware.
Elke keer als er een nieuwe firmware wordt aangekondigd diuirt het meestal nog maanden of jaren voordat deze daadwerkelijk bij me thuis geinstalleerd is, en de knop om het handmatig te kunnen is grijs. (kun je niet oo drukken, terwijl ik toch echt op een oudere versie zit)
Ik gebruik liever zelf iets zoals Aegis authenticator, maar KPN heeft voor mij de keuze voor 2FA al gemaakt; SMS, lol.
KPN is goed in klanten trekken, maar slecht in waarmaken.
De WiFi van hun router (Xperia box 12 in mijn geval) was zo langzaam dat ik er een WiFi-accespoint aan gehangen heb (NIET van KPN) via ethernet, zucht...
Op het forum wordt je veelal weggewuift door hun admins en gezegd dat "het wordt opgelost" terwijl je maanden of zelfs jaren aan het lijntje wordt ggehouden. "binnenkort" klinkt dat bekend?
Nu weer met de AppleTV box app, die is er niet, "nog niet" maar "binnenkort" (die belofte was alweer een jaar geleden ofzo...)
Waardeloos KPN, is dit waarvoor we ons zuurverdiende geld voor betalen??
Als je er zoveel problemen mee hebt, waarom dan geen eigen apparaturr aanschaffen, be je er zelf verantwoordelijk voor en hoef je niet te klagen.
VRIJE Keuze toch?
Gisteren, 15:17 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem: Dus (gratis) TOTP (https://www.google.com/search?q=totp+authenticators)
is weer te moeilijk voor KPN/Vmware/xxxfone en al die andere zelf benoemde top IT bedrijven?
Ik vind het te BELACHELIJK voor woorden dat deze zelf benoemde top IT bedrijven blijven hangen op sms.

Gratis advertentie slogan:
Een totp, dat is een topper, een beveiliging zo scherp door VULZELFIN voor het echte werk.
Inderdaad! En dan niet te spreken over de slechte voortgang van hun router-firmware, sommige mensen moesten jaren wachten totdat ze over konden naar een nieuwere firmware.
Elke keer als er een nieuwe firmware wordt aangekondigd diuirt het meestal nog maanden of jaren voordat deze daadwerkelijk bij me thuis geinstalleerd is, en de knop om het handmatig te kunnen is grijs. (kun je niet oo drukken, terwijl ik toch echt op een oudere versie zit)
Ik gebruik liever zelf iets zoals Aegis authenticator, maar KPN heeft voor mij de keuze voor 2FA al gemaakt; SMS, lol.
KPN is goed in klanten trekken, maar slecht in waarmaken.
De WiFi van hun router (Xperia box 12 in mijn geval) was zo langzaam dat ik er een WiFi-accespoint aan gehangen heb (NIET van KPN) via ethernet, zucht...
Op het forum wordt je veelal weggewuift door hun admins en gezegd dat "het wordt opgelost" terwijl je maanden of zelfs jaren aan het lijntje wordt ggehouden. "binnenkort" klinkt dat bekend?
Nu weer met de AppleTV box app, die is er niet, "nog niet" maar "binnenkort" (die belofte was alweer een jaar geleden ofzo...)
Waardeloos KPN, is dit waarvoor we ons zuurverdiende geld voor betalen??
Als je er zoveel problemen mee hebt, waarom dan geen eigen apparaturr aanschaffen, be je er zelf verantwoordelijk voor en hoef je niet te klagen.
VRIJE Keuze toch?
Mensen betalen er voor, dan mag je toch wel kwaliteit eisen voor je zuurverdiende geld, want anders zijn het gewoon dieven.
Gisteren, 15:20 door Anoniem
Door Anoniem:
Dat klopt maar de helpdesk / IT moet wel beheersbaar zijn.
Dus KPN kan het niet aan en het is ze te moeilijk?
Ziggo lijkt me dan inderdaad een betere keuze ja.
Gisteren, 15:23 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem: Dus (gratis) TOTP (https://www.google.com/search?q=totp+authenticators)
is weer te moeilijk voor KPN/Vmware/xxxfone en al die andere zelf benoemde top IT bedrijven?
Ik vind het te BELACHELIJK voor woorden dat deze zelf benoemde top IT bedrijven blijven hangen op sms.

Gratis advertentie slogan:
Een totp, dat is een topper, een beveiliging zo scherp door VULZELFIN voor het echte werk.
Inderdaad! En dan niet te spreken over de slechte voortgang van hun router-firmware, sommige mensen moesten jaren wachten totdat ze over konden naar een nieuwere firmware.
Elke keer als er een nieuwe firmware wordt aangekondigd diuirt het meestal nog maanden of jaren voordat deze daadwerkelijk bij me thuis geinstalleerd is, en de knop om het handmatig te kunnen is grijs. (kun je niet oo drukken, terwijl ik toch echt op een oudere versie zit)
Ik gebruik liever zelf iets zoals Aegis authenticator, maar KPN heeft voor mij de keuze voor 2FA al gemaakt; SMS, lol.
KPN is goed in klanten trekken, maar slecht in waarmaken.
De WiFi van hun router (Xperia box 12 in mijn geval) was zo langzaam dat ik er een WiFi-accespoint aan gehangen heb (NIET van KPN) via ethernet, zucht...
Op het forum wordt je veelal weggewuift door hun admins en gezegd dat "het wordt opgelost" terwijl je maanden of zelfs jaren aan het lijntje wordt ggehouden. "binnenkort" klinkt dat bekend?
Nu weer met de AppleTV box app, die is er niet, "nog niet" maar "binnenkort" (die belofte was alweer een jaar geleden ofzo...)
Waardeloos KPN, is dit waarvoor we ons zuurverdiende geld voor betalen??
Als je er zoveel problemen mee hebt, waarom dan geen eigen apparaturr aanschaffen, be je er zelf verantwoordelijk voor en hoef je niet te klagen.
VRIJE Keuze toch?
Lol, omdat mensen er voor betalen, en ja, dan wil je toch waar voor je geld lijkt me.
Argumenten als "dan ga je ergens anders heen" helpen geen mensen die al KPN hebben en aan een langdurig contract vastzitten.
Je mag toch op zijn minst wel verwachten dat KPN een beetje behoorlijk haar updates bijhoud ein plaats van het probleem weg te wuiven.
Er hangt een leljjke sfeer daar, het wordt tijd dat de CEO gaat reorganiseren...
Gisteren, 15:33 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem: Dus (gratis) TOTP (https://www.google.com/search?q=totp+authenticators)
is weer te moeilijk voor KPN/Vmware/xxxfone en al die andere zelf benoemde top IT bedrijven?
Ik vind het te BELACHELIJK voor woorden dat deze zelf benoemde top IT bedrijven blijven hangen op sms.

Gratis advertentie slogan:
Een totp, dat is een topper, een beveiliging zo scherp door VULZELFIN voor het echte werk.
Inderdaad! En dan niet te spreken over de slechte voortgang van hun router-firmware, sommige mensen moesten jaren wachten totdat ze over konden naar een nieuwere firmware.
Elke keer als er een nieuwe firmware wordt aangekondigd diuirt het meestal nog maanden of jaren voordat deze daadwerkelijk bij me thuis geinstalleerd is, en de knop om het handmatig te kunnen is grijs. (kun je niet oo drukken, terwijl ik toch echt op een oudere versie zit)
Ik gebruik liever zelf iets zoals Aegis authenticator, maar KPN heeft voor mij de keuze voor 2FA al gemaakt; SMS, lol.
KPN is goed in klanten trekken, maar slecht in waarmaken.
De WiFi van hun router (Xperia box 12 in mijn geval) was zo langzaam dat ik er een WiFi-accespoint aan gehangen heb (NIET van KPN) via ethernet, zucht...
Op het forum wordt je veelal weggewuift door hun admins en gezegd dat "het wordt opgelost" terwijl je maanden of zelfs jaren aan het lijntje wordt ggehouden. "binnenkort" klinkt dat bekend?
Nu weer met de AppleTV box app, die is er niet, "nog niet" maar "binnenkort" (die belofte was alweer een jaar geleden ofzo...)
Waardeloos KPN, is dit waarvoor we ons zuurverdiende geld voor betalen??
Firmware remote upgraden voor 3.500.000 doe je inderdaad ook even op een avond. Gewoon doen, wat kan er fout gaat?

Nee, zo werkt het dus niet.

En bug oplossing is vaak ook last en complex, omdat sommige box alleen bij bepaalde situaties voor komt, die thuis gebruikers hebben, met alle mogelijke wifi of LAN devices van de meest vage merken uit het jaar nul.

Gelukkig weten we het hier allemaal veel beter, en zijn we verbaast dat KPN het allemaal zo doet.
Het KPN forum zit vol met mensen die al jaren aan het lijntje worden gehouden door administratoren en er ze van alles beloofd wordt, maar er veelal na jaren nog niks van is terechtgekomen, vaak met vage en loze beloftes en zonder duidelijke datums, er wordt ze van alles beloofd, dat kan je toch niet maken als bedrijf?
Daar betalen mensen dan voor, het is gewoon onder de maat.
Maarja, u kunt het wegwuiven en onder het tapijt schuiven onder voorwendselen als "het is ze te moeilijk" en "dan doet u het zelf toch?" vandaar dat ik dacht dat u een KPN admin was... Het forum is er een leedbak voor.
Gisteren, 15:37 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Dat klopt maar de helpdesk / IT moet wel beheersbaar zijn.
Dus KPN kan het niet aan en het is ze te moeilijk?
Ziggo lijkt me dan inderdaad een betere keuze ja.
Andere anoniem;
Nounou, wat een debat, lol
Maar ja, dit vind ik nou ook! KPN mag best aan de kaak gesteld worden, en het is goed dat dit hier openbaar gepost wordt, ze komen er te vaak mee weg.
Wel blij dat ze het netjes 2-staps verificatie noemen, want van 2-factor is natuurlijk totaal geen sprake.
maar dat geldt voor bijna 99% van de fake 2FA die tegenwoordig de standaard is, ja ook jouw Google of Microsoft authenticator is 2-staps geen 2-factor.
En nee je telefoon of ssimkaart is eigenlijk niet echt iets wat je hebt, dus vandaar 2-staps. Vooral aan de server side, want daar is alles feitelijk data.
Reageren
Ondersteunde bbcodes
Bold: [b]bold text[/b]
Italic: [i]italic text[/i]
Underline: [u]underlined text[/u]
Quote: [quote]quoted text[/quote]
URL: [url]https://www.security.nl[/url]
Config: [config]config text[/config]
Code: [code]code text[/code]

Je bent niet en reageert "Anoniem". Dit betekent dat Security.NL geen accountgegevens (e-mailadres en alias) opslaat voor deze reactie. Je reactie wordt niet direct geplaatst maar eerst gemodereerd. Als je nog geen account hebt kun je hier direct een account aanmaken. Wanneer je Anoniem reageert moet je altijd een captchacode opgeven.