/dev/null - Overig

Jumbo Mobiel

10-08-2025, 19:25 door Anoniem, 7 reacties
Blijkbaar heb ik een behoorlijke tijd onder een steen geleefd, want ik zie net dat Jumbo Mobiel sinds februari jl. volledig is opgeheven. Er is online veel te vinden over mensen die opeens niet meer konden bellen, hun telefoonnummer en hun beltegoed kwijt zijn geraakt, omdat Jumbo klanten niet tijdig op de hoogte heeft gesteld.

Ik en een vriendin van mij hebben allebei Jumbo Mobiel en onze telefoonnummers werken gewoon nog. In het scherm staat ook Jumbo Mobiel...

Hoe is dit mogelijk?

Ik weet dat we gebruikmaken van het KPN-netwerk en dat ik eventueel hun klantenservice zou kunnen bellen om te vragen hoe het zit. Maar ik neem niet het risico dat mijn simkaart op dat moment onklaar wordt gemaakt.
Ik ga morgen snel een simkaart van een andere provider kopen en dan nummerbehoud aanvragen.
Reacties (7)
10-08-2025, 20:45 door Anoniem
Je kunt niet meer opwaarderen en lees op Tweakers meer:

https://tweakers.net/nieuws/232154/jumbo-is-gestopt-met-mobieleprepaidkaarten-klanten-wisten-soms-van-niets.html
10-08-2025, 21:05 door Anoniem
Van hun website:

Sinds 2 oktober 2022 is Jumbo Mobiel gestopt met de verkoop van deze prepaid simkaart en kon de prepaid kaart alleen nog online opgewaardeerd worden. De ondersteuning van het provider netwerk op dit type simkaart is op 1 juli 2024 komen te vervallen, met een overgangsperiode tot 13 februari jl. Inmiddels is Jumbo Mobiel als service volledig niet meer in gebruik, dus ook niet meer om het verouderde type simkaart op te waarderen. Normaliter ontvangen klanten hierover tijdig een sms. Dit is helaas niet gebeurd en dat betreuren wij zeer.
11-08-2025, 08:52 door Anoniem
Door Anoniem: Van hun website:

"Inmiddels is Jumbo Mobiel als service volledig niet meer in gebruik".

Hier gaat het mij dus om. Hoe is het mogelijk dat wij nog steeds kunnen bellen met deze simkaarten en ook Jumbo Mobiel als netwerk hebben?

TS
11-08-2025, 09:04 door Anoniem
Een aanvulling van TS:

Ik krijg net een screenshot van mijn vriendin toegestuurd, waarop te zien is dat ze op 20 februari jl. haar beltegoed nog heeft opgewaardeerd...

Onze simkaarten blijken ook geschikt voor 4G. Is dat misschien de reden dat ze nog werken?

Maar Jumbo Mobiel als netwerk bestaat toch helemaal niet meer??
11-08-2025, 09:36 door Anoniem
Door Anoniem: Een aanvulling van TS:

Ik krijg net een screenshot van mijn vriendin toegestuurd, waarop te zien is dat ze op 20 februari jl. haar beltegoed nog heeft opgewaardeerd...

Onze simkaarten blijken ook geschikt voor 4G. Is dat misschien de reden dat ze nog werken?

Maar Jumbo Mobiel als netwerk bestaat toch helemaal niet meer??

Ze zullen het wel in maintenance mode hebben laten doordraaien.

Abandonware stopt niet altijd meteen met werken.


Maar boodschap is heel duidelijk : wegwezen en je nummer meenemen nu dat nog makkelijk kan.
11-08-2025, 11:01 door Anoniem
Door Anoniem: Hier gaat het mij dus om. Hoe is het mogelijk dat wij nog steeds kunnen bellen met deze simkaarten en ook Jumbo Mobiel als netwerk hebben?

TS
Ze zijn slordig geweest met het versturen van de SMS-berichten die klanten op de hoogte hadden moeten stellen. Naast de pagina waar iemand van citeert is er ook nog minstens een pagina op de website van Jumbo te vinden die suggereert dat ze het gewoon nog aanbieden. Ook slordig. Ze zijn dus op meerdere vlakken slordig in het afbouwen/afsluiten van deze dienst. Wellicht strekt die slordigheid zich dan ook uit tot het afhandelen van de afsluiting van al die individuele accounts en kan je het daarom nog gebruiken.

Ik kan niet beoordelen of je het echt zo moet zien, maar de gedachte die bij mij opkomt is dat een supermarktketen gericht is op het inkopen en verkopen van artikelen. Als een van hun leveranciers stopt met een artikel moet het bij hun uit het assortiment, en als de exemplaren op zijn is dat klaar. Het gaat hier niet om een artikel maar om een dienst die klanten blijvend afnemen. Misschien hebben ze het wel teveel behandeld als een artikel dat uit het assortiment moet, hebben ze zwaar onderschat wat er nog meer komt kijken bij het afsluiten van een dienst en de bijbehorende abonnementen, en is het daarom nu een zooitje op meer dan een aspect daarvan.

Je hebt de beste weg om te bewandelen zelf al aangegeven: stap eruit, ga naar een andere provider en neem je nummer mee.
11-08-2025, 11:45 door Anoniem
@Anoniem 11:01

Inderdaad, zelfs de website is nog niet helemaal aangepast. Alleen als je door wilt klikken op een onderdeel, krijg je de melding dat de pagina niet meer bestaat.

Maar wat schets mijn verbazing, ik kan gewoon de klantenservice van Jumbo Mobiel nog bellen en zo ver in het menu komen, dat ik nog een opwaardeercode kan invoeren.
Onbegrijpelijk en zeer onduidelijk allemaal!

Wij gaan vanmiddag meteen een nieuwe simkaart regelen en nummerbehoud aanvragen.

TS
Reageren
Ondersteunde bbcodes
Bold: [b]bold text[/b]
Italic: [i]italic text[/i]
Underline: [u]underlined text[/u]
Quote: [quote]quoted text[/quote]
URL: [url]https://www.security.nl[/url]
Config: [config]config text[/config]
Code: [code]code text[/code]

Je bent niet en reageert "Anoniem". Dit betekent dat Security.NL geen accountgegevens (e-mailadres en alias) opslaat voor deze reactie. Je reactie wordt niet direct geplaatst maar eerst gemodereerd. Als je nog geen account hebt kun je hier direct een account aanmaken. Wanneer je Anoniem reageert moet je altijd een captchacode opgeven.