image

Jeugdige hackers van school gestuurd

dinsdag 28 december 2004, 21:37 door Redactie, 24 reacties

Drie leerlingen van het Driestar College in Gouda zijn van school gestuurd nadat zij betrapt zijn op het hacken van computers. De VWO-leerlingen kraakten wachtwoorden van docenten en medeleerlingen en publiceerde vertrouwelijke informatie op het internet. Tegen de drie leerlingen loopt inmiddels een strafrechtelijke procedure.

Reacties (24)
28-12-2004, 21:47 door Anoniem
Voorspelling

28 december 2004: Drie leerlingen worden van school gestuurd.
Begin 2005: De drie leerlingen worden vrijgesproken wegens gebrek aan
bewijs en de belofte dat ze nooit meer stoute dingen zullen doen.
Medio 2005: De drie leerlingen stoppen met hun studie omdat geen
enkele school hen opneemt.
1 dag later: De school die ze van school heeft gestuurd neemt ze aan als
systeembeheerders, want ze konden er toch goed mee omgaan?
28-12-2004, 21:57 door Anoniem
Over iemands schouwder meekijken ???
28-12-2004, 22:03 door Anoniem
Weet zelfs de redactie het verschil tussen hackers en
crackers niet?
28-12-2004, 22:15 door Anoniem
dan leren ze eens iets op hun eigen en is het weer ni goed
28-12-2004, 22:28 door Anoniem
Jeugdige "hackers" "hackten" computers maar "kraakten" de
wachtwoorden....

WHAAaahhahaaaaa :-)

Maar hebben ze die wachtwoorden echt gekraakt of inderdaad
meegekeken ???
29-12-2004, 09:04 door Anoniem
Beetje jammer dat de link naar het oorspronkelijke artikel niet meer klopt.
Na enig zoeken in de archieven is het artikel nog wel te vinden, maar ook
daar staat niet hoe de "hackers" aan de wachtwoorden zijn gekomen. Dat
zou juist wel leuke informatie zijn om te weten.
29-12-2004, 09:22 door Anoniem
Het zal wel heel goed beveiligd geweest zijn.....die school :)
29-12-2004, 10:06 door Anoniem
Ons schoolnetwerk is beveiligd door een bedrijf en toch
konden we een dag later gewoon alle adresgegevens van alle
leerlingen/docenten met bijpassende foto tevoorschijn
toveren, was het mogelijk om op de firewall/administratie in
te loggen etc.
29-12-2004, 10:16 door Anoniem
Hou alsjeblieft je mond over het verschil over hacken of
cracken.
De redactie neemt gewoon de termen over die in het originele
bericht staan.
Als ze dat niet zouden doen zouden ze de informatie verdraaien.
Dat heeft verder niks te maken met of zij het ermee eens
zijn of niet....

Laat mensen alsjeblieft met een inhoudelijke reactie komen
in plaats van dat gewauwel over wel of niet hacken.
29-12-2004, 10:33 door Anoniem
De Driestar is voor zover ik weet een heel Christelijke School. Gaat de
school zo onchristelijk om met haar leerlingen? Dat ze ze voor het
gerecht slepen? Vreemde reactie van een christen vind ik dat.
Je zou ze volgens de christelijke leer juist hun daden moeten vergeven.....
Na een donderpreek natuurlijk ;-).
29-12-2004, 11:24 door Anoniem
Door Anoniem
Hou alsjeblieft je mond over het verschil over hacken of
cracken.
De redactie neemt gewoon de termen over die in het originele
bericht staan.
Als ze dat niet zouden doen zouden ze de informatie verdraaien.
Dat heeft verder niks te maken met of zij het ermee eens
zijn of niet.

Laat mensen alsjeblieft met een inhoudelijke reactie komen
in plaats van dat gewauwel over wel of niet hacken.

Ik verwacht dat de redactie van een securitywebsite de
juiste securitytermen gebruikt!
29-12-2004, 12:40 door Anoniem
hac·ker (de ~ (m.), ~s)
1 iem. die inbreekt in een computer om gegevens te
achterhalen of te wijzigen, meestal met het doel de zwakke
plekken aan te tonen => computerkraker

com·pu·ter·kra·ker (de ~ (m.))
1 hacker

crac·ker (de ~ (m.), ~s)
1 droge biscuit van bladerdeeg

zei·kerd (de ~ (m.), ~s)
1 [grof] zeur
2 [grof] bangerd
29-12-2004, 12:58 door Anoniem
Die 3 zijn fout geweest en dat weten ze donders goed (VWO).
Niks excuses over een slechte beveiliging of wat dan ook. Ze
hebben password's gestolen, gebruikt en ook nog een keer de
verkregen info gepubliceerd. Maar ze mogen wat mij betreft
een nieuwe kans hebben met een VMBO opleiding. Leren ze
tenminste hun handen te gebruiken want die hersens van hun
werken blijkbaar niet goed genoeg.
29-12-2004, 14:45 door Anoniem
Cracken is nog altijd de beveiliging uit software slopen (lees... "cracks")

kneuzen.
29-12-2004, 17:25 door Anoniem
Door Anoniem
hac·ker (de ~ (m.), ~s)
1 iem. die inbreekt in een computer om gegevens te
achterhalen of te wijzigen, meestal met het doel de zwakke
plekken aan te tonen => computerkraker

com·pu·ter·kra·ker (de ~ (m.))
1 hacker

crac·ker (de ~ (m.), ~s)
1 droge biscuit van bladerdeeg

zei·kerd (de ~ (m.), ~s)
1 [grof] zeur
2 [grof] bangerd
Dat is zoals leken het hebben overgenomen door disinformatie
uit films en media welke op hun beurt achter Crackers
aanhobbelen die onheus de term hacking bezigen. Met andere
woorden: in het woordenboek staan niet perse feiten maar de
wijze omschreven waarvoor een gegeven woord wordt
(ge/mis)bruikt.
29-12-2004, 17:26 door Anoniem
Door Anoniem
Hou alsjeblieft je mond over het verschil over hacken of
cracken.
De redactie neemt gewoon de termen over die in het originele
bericht staan.
Als ze dat niet zouden doen zouden ze de informatie verdraaien.
Dat heeft verder niks te maken met of zij het ermee eens
zijn of niet....
Het tegendeel is waar. Juist door de term hacking te
misbruiken *wordt* informatie verdraait.
29-12-2004, 20:34 door Dr.NO
GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP
29-12-2004, 20:50 door Anoniem
Door Dr.NO
GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP
Welterusten
30-12-2004, 00:21 door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
Hou alsjeblieft je mond over het verschil over hacken of
cracken.
De redactie neemt gewoon de termen over die in het originele
bericht staan.
Als ze dat niet zouden doen zouden ze de informatie verdraaien.
Dat heeft verder niks te maken met of zij het ermee eens
zijn of niet....
Het tegendeel is waar. Juist door de term hacking te
misbruiken *wordt* informatie verdraait.

Zucht, je gaat nu weer in op de info
stel dat een krant een neerzet waarin staat dat Hamas
'vrijheidstrijders' of juist 'terroristen' zijn, en een
website neemt dat letterlijk over, want dat is het doel van
die website, om een overzicht van artikelen over een bepaald
thema neer te zetten. En op die website veranderen zij
'vrijheidstrijder' in terrorist of andersom, dan verdraaien
zij het oorspronkelijke bericht.
Of je het hier nu mee eens bent of niet staat buiten kijf.
het gaat erom om het oorspronkelijke bericht correct weer te
geven.
02-01-2005, 11:14 door Anoniem
de wachtwoorden zijn achterhaald omdat op iedere pc de
gebruikersinformatie werd opgeslagen.
Dit komt omdat het systeembeheer te stom was om naar twee
van deze jongeren te luisteren, en gewoon door Novell
Netware de gebruikersprofielen op de lokale pc's te laten staan.

Hierna zijn de wachtwoordhashes uitgelezen mbv Cain
(http://www.oxid.it) en mee naar huis genomen en door een rainbow
table "onderzocht".

Dat de school dit zo hoog opneemt is hun eigen probleem, en
als zij geluisterd zouden hebben aan het begin van dit jaar,
zouden ze geen problemen gehad hebben.

p.s. Alledrie de leerlingen hebben al en andere school gevonden.
02-01-2005, 15:42 door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
Hou alsjeblieft je mond over het verschil over hacken of
cracken.
De redactie neemt gewoon de termen over die in het originele
bericht staan.
Als ze dat niet zouden doen zouden ze de informatie verdraaien.
Dat heeft verder niks te maken met of zij het ermee eens
zijn of niet....
Het tegendeel is waar. Juist door de term hacking te
misbruiken *wordt* informatie verdraait.

Zucht, je gaat nu weer in op de info
stel dat een krant een neerzet waarin staat dat Hamas
'vrijheidstrijders' of juist 'terroristen' zijn, en een
website neemt dat letterlijk over, want dat is het doel van
die website, om een overzicht van artikelen over een bepaald
thema neer te zetten. En op die website veranderen zij
'vrijheidstrijder' in terrorist of andersom, dan verdraaien
zij het oorspronkelijke bericht.
Of je het hier nu mee eens bent of niet staat buiten kijf.
het gaat erom om het oorspronkelijke bericht correct weer te
geven.
Zo'n artikel heeft dus een toegevoegde waarde van
nul zonder nacheck en zonder correcties.
02-01-2005, 17:53 door Anoniem
Door Anoniem
Zo'n artikel heeft dus een toegevoegde waarde van nul zonder
nacheck en zonder correcties.
Wat is toegevoegde waarde en wanneer heeft een artikel dat?
Wat bedoel je met nacheck trouwens, dat is geen Nederlands
namelijk.
12-01-2005, 07:32 door Anoniem
1 zoon gozer zit nu bij ons in de klas :P
12-01-2005, 20:55 door Anoniem
whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
ik weet wie 1 vde hackers is hij sit nu bij miii op sgoolll...
hahah egg te vett
kuszziies mmoi
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.