Privacy - Wat niemand over je mag weten

Ziggo bewaart emails, vandaag dumpte het bedrijf een omvangrijke set oude emails in mijn inbox. Emails die ik al lang had ontvangen.

28-08-2017, 22:56 door Anoniem, 32 reacties
Nu weet ik wel dat metadata e.d. bewaart worden ... voorzover ik weet heb ik nooit emails bewaard op de server.

Blijkbaar hebben ze dus een omvangrijk aantal (ik ben niet de enige!) emails bewaard ... mag dat ?
Wat vandaag gebeurde zal wel een fout zijn, maar is het iets wat ze gewoonlijk bijhouden ? Een onterecht herstelde backup of image ?

Wat moeten ze met mijn emails ??? Er zaten emails bij uit juli, misschien wel ouder.
Reacties (32)
29-08-2017, 10:16 door Briolet
De mails zijn niet bewaard, maar jij gebruikt POP3 voor je mail. Dan blijven de mails, afhankelijk van je instellingen, altijd een bepaalde periode op de server staan. Dat is onderdeel van het protocol.

Ziggo had gisteren blijkbaar een grote storing met mail, waardoor heel veel oude POP3 mail weer als "niet-opgehaald" gelabeld werd.
29-08-2017, 10:23 door Anoniem
Dit overkwam mij gister ook 118 mails, ik begon te twijfelen of ik de optie een kopie bewaren op de server had ingeschakeld maar het lukte mij niet om in te loggen bij mijn webmail.
Uiteindelijk maar alles gedounwlood en verwijderd en nu is alles weer normaal.
29-08-2017, 10:24 door Anoniem
Door Briolet: De mails zijn niet bewaard, maar jij gebruikt POP3 voor je mail. Dan blijven de mails, afhankelijk van je instellingen, altijd een bepaalde periode op de server staan. Dat is onderdeel van het protocol.
Die mails zijn dus wel bewaard. Maar het had voorkomen kunnen worden door het "leave mail on server" vinkje niet
aan te vinken in de mail client POP3 settings. Daarmee geef je aan dat de mails bewaard moeten worden en dat je
zelf door middel van het bijhouden van een lijst van mail ID's gaat zorgen dat je de mails maar 1 keer ziet en ophaalt.

Wat inderdaad wel eens wil voorkomen is dat de ID's veranderen na een check/rebuild van de mail storage. Dan krijg
je alles nog een keer binnen. Behalve als je geen "leave mail on server" gedaan had.

De reden dat men die optie aanzet is vaak dat men op meerdere devices naar dezelfde mailbox wil kijken. Daar is
POP3 eigenlijk niet voor bedoeld. Je kunt dan beter IMAP gebruiken. Maar dan wordt er nog meer bewaard.
29-08-2017, 10:57 door Anoniem
Door Briolet: De mails zijn niet bewaard, maar jij gebruikt POP3 voor je mail. Dan blijven de mails, afhankelijk van je instellingen, altijd een bepaalde periode op de server staan. Dat is onderdeel van het protocol.
Niet helemaal. Hoe lang een server e-mails maximaal bewaart is geen onderdeel van het protocol, en de manier waarop e-mailclients de server e-mails laten bewaren is meer een trucje dat men ooit bedacht heeft. Het is de bedoeling dat een POP3-client expliciet een goed ontvangen e-mail weggooit van de server met het commando DELE. Het trucje is om dat na te laten of uit te stellen tot een moment in de toekomst.

In e-mailprogramma's kan je bij de instellingen voor een POP3-server aanvinken of e-mail op de server moet blijven staan, en hoe lang die maximaal bewaard moet worden. Die instellingen bepalen of dat DELE-commando direct na een geslaagde ontvangst, pas na een bepaalde termijn of helemaal niet worden gegeven. Ze zijn gebaseerd op unieke identificaties voor e-mail zoals de POP3-server ze aan de POP3-client meldt.

Als na een storing een e-maildatabase opnieuw moest worden opgebouwd en de server die identificaties opnieuw heeft toegekend, dan zullen alle e-mails er voor de POP3-client uitzien alsof ze nooit eerder langsgekomen zijn, en dan worden ze opnieuw opgehaald.

Als je niet wilt dat Ziggo e-mails bewaart moet je zorgen dat je eigen e-mailprogramma meteen na ophalen de server opdracht geeft om ze weg te gooien. Dat moet je bij de instellingen in je e-mailprogramma voor de POP3-server van Ziggo kunnen vinden.
29-08-2017, 11:34 door Briolet
Door Anoniem:
Door Briolet: De mails zijn niet bewaard, maar jij gebruikt POP3 voor je mail. Dan blijven de mails, afhankelijk van je instellingen, altijd een bepaalde periode op de server staan. Dat is onderdeel van het protocol.
Niet helemaal. Hoe lang een server e-mails maximaal bewaart is geen onderdeel van het protocol, en de manier waarop e-mailclients de server e-mails laten bewaren is meer een trucje dat men ooit bedacht heeft. Het is de bedoeling dat een POP3-client expliciet een goed ontvangen e-mail weggooit van de server met het commando DELE. Het trucje is om dat na te laten of uit te stellen tot een moment in de toekomst.….

Weer wat geleerd. Ik dacht dat de server bijhield hoe lang ze nog na het ophalen moesten blijven staan. Zelf gebruik ik ca 10 jaar geen pop meer. Toen ik het wel gebruikte, liet ik het 4 week staan. Dat zal wel de default van Apple Mail geweest zijn.

Als je niet wilt dat Ziggo e-mails bewaart moet je zorgen dat je eigen e-mailprogramma meteen na ophalen de server opdracht geeft om ze weg te gooien.
Op de Ziggo site wordt al 2 week geklaagd dat het weggooien, na ophalen via pop3, niet meer goed werkt. Via webmail zag je dat de mail nog steeds op de server stond. Als het de mail client is die zelf expliciet een DELE- commando geeft, dan wordt dat commando blijkbaar genegeerd.
29-08-2017, 13:34 door Anoniem
Op de Ziggo site wordt al 2 week geklaagd dat het weggooien, na ophalen via pop3, niet meer goed werkt. Via webmail zag je dat de mail nog steeds op de server stond. Als het de mail client is die zelf expliciet een DELE- commando geeft, dan wordt dat commando blijkbaar genegeerd.
Dat is ook toevallig..... Afgelopen weekend een nieuwe e-mailcliënt geprobeerd. (oeclassic)
Ik heb daarin inderdaad instellingen gezien waarbij je zelf kunt bepalen wanneer de email van de server wordt gewist.
Heb gekozen om het maar op de server te laten staan voor het geval de nieuwe client een drama zou zijn.
Dat viel erg mee. Op een paar kleinigheden na werkte alles prima. Mails gedelete, maar komen dan in een soort Trashfolder terecht. Heb toen nog eens geprobeerd opnieuw mails te downloaden, maar er kwam niks. Ik heb geconcludeerd dat dit kwam omdat de mails eigenlijk nog steeds aanwezig waren in de Trashfolder.
Ik wilde even wat oefenen om oeclassic goed in te stellen. Dus verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
Toen ik daarna de client weer mails liet ophalen, kwamen ze weer allemaal binnen.
Jammer genoeg heb ik niet geverifieerd wat er gebeurt als is aangevinkt om na het ophalen mails direct te verwijderen.
Maar zo is wel bewezen dat met POP3 mails op de server kunnen blijven staan, ook als je ze delete in je client.
Je moet inderdaad goed kijken of de vinkjes goed staan, en... je mail client moet reageren zoals is ingesteld!

Dus als (met POP3) je mails blijven staan op de mailserver, kan dat aan verschillende liggen:

1. je mails zijn nog niet uit je email-client verdwenen
2. vinkjes staan verkeerd in je emailclient
3. de vinkjes staan goed, maar je e-mailclient doet niet wat er staat ingesteld
4. de mailserver voert geen deletecommando's (voor verwijderen van emails) uit
29-08-2017, 14:14 door Anoniem
Imap, Pop3, dit zegt Ziggo er zelf van:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/wat-is-imap/
(ook al vraag ik me af of dat wel allemaal klopt)

En als Ziggo gisteren een e-mailstoring heeft gehad, kan je daarna wel eens iets vreemds tegenkomen.
https://tweakers.net/nieuws/128843/ziggo-klanten-hebben-te-maken-met-e-mailstoring.html
29-08-2017, 14:32 door Anoniem
Door Briolet:
Op de Ziggo site wordt al 2 week geklaagd dat het weggooien, na ophalen via pop3, niet meer goed werkt. Via webmail zag je dat de mail nog steeds op de server stond. Als het de mail client is die zelf expliciet een DELE- commando geeft, dan wordt dat commando blijkbaar genegeerd.
Nou dat denk ik niet hoor. Ik denk eerder dat "de mensen" niet snappen hoe het werkt (hierboven 2 keer goed uitgelegd)
en een client gebruiken die geen DELE stuurt na het ophalen.
29-08-2017, 17:08 door Anoniem
Nu weet ik wel dat metadata e.d. bewaart worden ... voorzover ik weet heb ik nooit emails bewaard op de server

Indien de emails er nog staan, dan komt het simpelweg omdat je ze zelf niet verwijdert hebt. Verder is het onmogelijk om email te ontvangen in een mailbox bij je provider, zonder dat deze in diezelfde mailbox bewaart worden. Met POP3 worden de downloads in principe (tenzij anders aangegeven) verwijdert van de server. Bij IMAP blijven ze er staan totdat je ze zelf verwijdert.

---
Op verschillende apparaten altijd dezelfde mailbox

Het maakt niet uit of je inlogt via mail.ziggo.nl op Ziggo Mail, een e-mailprogramma zoals Outlook 2013 of via je computer, tablet en smartphone. Je hebt altijd toegang tot al je e-mailberichten. Zelfs je verzonden berichten. En heb je verschillende mappen aangemaakt? Deze zijn altijd en overal beschikbaar.

Altijd een back-up

Alle e-mail blijft veilig op de server van Ziggo staan. Je raakt nooit meer iets kwijt. Tenzij je zelf je e-mailberichten verwijdert natuurlijk.
---

Het zou nogal raar zijn indien je provider *wel* mails ongevraagd verwijdert uit jouw IMAP mailbox. Daar hebben Ziggo medewerkers immers helemaal niets te zoeken, het is *jouw* mailbox ;)
29-08-2017, 17:11 door Anoniem
Een hoop reacties gaan over POP3. Ziggo gebruikt IMAP.
29-08-2017, 17:27 door Briolet
Door Anoniem:
Door Briolet:
Op de Ziggo site wordt al 2 week geklaagd dat het weggooien, na ophalen via pop3, niet meer goed werkt.…
Nou dat denk ik niet hoor. Ik denk eerder dat "de mensen" niet snappen hoe het werkt (hierboven 2 keer goed uitgelegd)…

Bij sommige reacties heb ik ook de indruk, maar bij anderen is het duidelijk wel een bug. Inmiddels staat nu bij de ziggo-storingschecker, als je je eigen postcode intoetst:

E-mail POP3 server probleem

Wanneer u gebruikt maakt van een e-mail programma i.c.m. POP3 mailinstellingen, dan zouden de reeds opgehaalde e-mails niet in uw webmail omgeving zichtbaar moeten zijn.

Op dit moment is er een probleem met de server waardoor de e-mails ook in uw webmail omgeving blijven staan.

We werken hard aan een oplossing, excuses voor het ongemak.

Als begindatum van de storing vandaag, maar het is echt al twee week bekend bij het Ziggo webcare team.
29-08-2017, 18:01 door Anoniem
Door Anoniem:
Ik heb daarin inderdaad instellingen gezien waarbij je zelf kunt bepalen wanneer de email van de server wordt gewist.
Heb gekozen om het maar op de server te laten staan voor het geval de nieuwe client een drama zou zijn.
Dat viel erg mee. Op een paar kleinigheden na werkte alles prima. Mails gedelete, maar komen dan in een soort Trashfolder terecht. Heb toen nog eens geprobeerd opnieuw mails te downloaden, maar er kwam niks. Ik heb geconcludeerd dat dit kwam omdat de mails eigenlijk nog steeds aanwezig waren in de Trashfolder.
Ik wilde even wat oefenen om oeclassic goed in te stellen. Dus verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
Toen ik daarna de client weer mails liet ophalen, kwamen ze weer allemaal binnen.
Het werkt niet zoals je denkt. Het deleten, de trashfolder en opnieuw ophalen hebben niets met elkaar te maken.
Bij ophalen met POP3 krijgt ieder bericht een "unique ID" en de client vraagt als hij nieuwe mail wil ophalen een lijst
van unique ID's die de server heeft. (UIDL commando). De client bewaart de Unique ID's van de berichten die al eerder
opgehaald zijn. Als je de client of het POP3 account verwijdert dan is die lijst bewaarde Unique ID's weg, en verschijnen
alle berichten dus weer als "nieuw". Het lokaal verwijderen van berichten doet hier verder niks mee.
29-08-2017, 18:17 door Anoniem
Door Anoniem: Een hoop reacties gaan over POP3. Ziggo gebruikt IMAP.

Ziggo gebruikt beide....
29-08-2017, 18:38 door Anoniem
POP3 is prehistorisch en onhandig.
29-08-2017, 20:47 door Anoniem
Het werkt niet zoals je denkt. Het deleten, de trashfolder en opnieuw ophalen hebben niets met elkaar te maken.
Bij ophalen met POP3 krijgt ieder bericht een "unique ID" en de client vraagt als hij nieuwe mail wil ophalen een lijst
van unique ID's die de server heeft. (UIDL commando). De client bewaart de Unique ID's van de berichten die al eerder
opgehaald zijn. Als je de client of het POP3 account verwijdert dan is die lijst bewaarde Unique ID's weg, en verschijnen
alle berichten dus weer als "nieuw". Het lokaal verwijderen van berichten doet hier verder niks mee.
Maar vergeet daarbij niet dat je email client wel netjes moet afsluiten met "QUIT".
Zo niet, dan komen de verwijderde email-berichten van de laatste emailsessie weer terug bij de volgende inlog.
29-08-2017, 21:57 door Anoniem
Wat denk je van het simpelweg terugzetten van een backup? Dat verklaart een hoop meer...
29-08-2017, 22:55 door Anoniem
Door Anoniem: Wat denk je van het simpelweg terugzetten van een backup? Dat verklaart een hoop meer...
Toch fijn om te weten dat er ook andere oorzaken bestaan waardoor mails op de server kunnen blijven staan.
29-08-2017, 23:12 door Anoniem
TS hier.

@Anoniem 21:57 ja, maar hoe lang wordt alles dan bewaard ? Ik kreeg spul van juli, tientallen emails.

In het verleden liet ik de email client (diversen) altijd de email van de server verwijderen na het downloaden ervan .(POP, denk ik)

Ik gebruik nu Thunderbird, niet de kleinste client. Misschien kan iemand me dat programma ook even uitleggen :)
Versie 52.3.0 Gebruikt POP. Geconfigureerd op een standaard manier, grotendeels tenminste.
Onder accountinstellingen, serverinstellingen: nieuwe berichten worden automatisch gedownload.

Belangrijk en ter zake: berichten op de server laten staat aangevinkt (niet te snel tot een conclusie komen!), voor maximaal 14 dagen, totdat ik ze verwijder. (Mijn indruk was dat het hetzelfde werkte als bij andere email clients zoals Outlook Express en enkele obscure programma's.) Als je heel kritisch bent, denk je: hoe verwijder ik ze ? Ergens las ik dat het automatisch zou gebeuren bij het ophalen ??
Stel dat ik "todat ik ze verwijderer" niet aanvink, en dat later alsnog wil doen ??

Knap verwarrend. Ook is het zo dat ik tot gisteren dit fenomeen niet heb meegemaakt. (emails van pakweg juli tot aug)

De documentatie is nou niet bepaald duidelijk en wel verwarrend ... En ja, ik weet dat dit forum daarvoor niet bedoeld is.

Natuurlijk kan ik de instelling "berichten op de server laten staat aangevinkt" veranderen ... maar het is mij niet duidelijk wat er aan de hand is.

Had Windows 7 nog maar Outlook Express ... en dan bedoel ik niet die Windows Live troep.
29-08-2017, 23:54 door Briolet
Door Anoniem: POP3 is prehistorisch en onhandig.
IMAP v4 (de versie die we nu gebruiken) is maar iets van 5 jaar nieuwer dan POP3. Dus ook prehistorisch.

Met dat onhandig heb je wel gelijk.
30-08-2017, 06:30 door Anoniem
Door Anoniem: POP3 is prehistorisch en onhandig.
Dat hangt helemaal af van hoe je met e-mail omgaat. Ik vind het niet nodig om op elk moment van mijn leven toegang tot mijn e-mail te hebben. Toegang op één plek volstaat voor mij. Ik heb het verder nooit zien zitten dat er van alles van mij op servers van anderen blijft rondhangen als dat geen duidelijke toegevoegde waarde voor mij heeft. Ik heb zelf computers voor mijn data. Het ouderwetse POP3 sluit keurig aan bij dat gebruikspatroon en volstaat voor mij dan ook prima.

Dat jij het, wellicht omdat je helemaal into de 'cloud' bent, prehistorisch en onhandig vindt wil niet zeggen dat dat meteen een universeel geldende waarheid is.
30-08-2017, 11:03 door Anoniem
Door Anoniem: POP3 is prehistorisch en onhandig.

Omdat? Waarom?

Veel vinden dit gewoon wel praktisch en hebben hier meer dan voldoende aan.
30-08-2017, 13:28 door Anoniem
Had Windows 7 nog maar Outlook Express ... en dan bedoel ik niet die Windows Live troep.
Wat is er mis met OEclassic?
30-08-2017, 16:49 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: POP3 is prehistorisch en onhandig.

Omdat? Waarom?

Veel vinden dit gewoon wel praktisch en hebben hier meer dan voldoende aan.
Dat is alleen maar omdat er:
1. fixes in geprutst zijn waardoor het niet meer alleen een mail download protocol is (het genoemde UIDL met het bekende nadeel dat je soms ineens een bak oude mail krijgt)
2. de mensen gewoon niet zo veeleisend zijn danwel niet weten dat het beter kan.

Zelf vind ik het wel prettig dat waar ik mijn mail ook open ik altijd dezelfde mappen heb (ook de "Verzonden" map!).
Anderen vinden het kennelijk geen probleem dat die overal verschillend zijn en dat "oude" mail niet overal meer
bekeken kan worden. Moeten zij weten.
Maar ik denk dat de meesten gewoon helemaal niet weten wat de mogelijkheden zijn en wat ze missen.
30-08-2017, 22:04 door Anoniem
Een aantal jaar geleden dit ook gehad met een mail provider. Alle mails van 2004 tot 2012 werden teruggezet omdat ze een storing hadden (AIM/AOL). Een vriendin had duizenden mailtjes. Gebruikte het account gelukkig weinig maar toch wel spooky.
30-08-2017, 22:29 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem: POP3 is prehistorisch en onhandig.

Omdat? Waarom?

Veel vinden dit gewoon wel praktisch en hebben hier meer dan voldoende aan.
Dat is alleen maar omdat er:
1. fixes in geprutst zijn waardoor het niet meer alleen een mail download protocol is (het genoemde UIDL met het bekende nadeel dat je soms ineens een bak oude mail krijgt)
2. de mensen gewoon niet zo veeleisend zijn danwel niet weten dat het beter kan.
Je kijkt duidelijk alleen maar naar je zelf. Kijk eens een stukje verder. Er zijn gebruikers en mogelijkheden genoeg voor POP3.

Zelf vind ik het wel prettig dat waar ik mijn mail ook open ik altijd dezelfde mappen heb (ook de "Verzonden" map!).
Anderen vinden het kennelijk geen probleem dat die overal verschillend zijn en dat "oude" mail niet overal meer
bekeken kan worden. Moeten zij weten.
Maar ik denk dat de meesten gewoon helemaal niet weten wat de mogelijkheden zijn en wat ze missen.
Of ze zijn gewoon te vrede met de huidige oplossing. Dat is ook gewoon een hele grote mogelijkheid. Je kijkt weer erg naar je eigenlijk gedachte maar je moet juist iets verder denken. Dan zijn er weer mogelijkheden genoeg voor POP3. Dat jij liever IMAP gebruikt prima, maar dat wil niet zeggen dat POP3 nutteloos is.
31-08-2017, 11:05 door Anoniem
Door Anoniem:
Wat is er mis met OEclassic?

Als ik naar de site ga, die ik met google "oeclassic" gevonden heb: https://www.oeclassic.com/, krijg ik een melding van mijn antivirus programma:
"Schadelijke website geblokkeerd
https://www.oeclassic.com
Deze website is gerapporteerd als schadelijk.
We raden aan deze website niet te bezoeken.

Daar heb je dus niet veel aan...

Ik zou best wel graag een OEClassic programma willen gebruiken, maar dan een die betrouwbaar is.
31-08-2017, 16:49 door Anoniem
Anderen vinden het kennelijk geen probleem dat die overal verschillend zijn en dat "oude" mail niet overal meer
bekeken kan worden.
Hoezo moeten alle mensen overal hun mail kunnen bekijken?
Wat voor zin heeft dat?
Ik vind het prettig en veilig om mails eerst te downloaden op één apparaat met POP3 en dan eerst te backuppen.
Daarna ga ik ze lezen met meestal het netwerk uit.
Wie "voor de leukigheid" fancy html mailtjes sturen die het internet proberen op te zoeken, kunnen de pop op.
Is meestal puur voor de show of adware of statistiek wie de mails lezen.

Als een bekende iets wil laten weten, dan kunnen ze me een plain zakelijke tekst sturen zonder poespas.
Misschien nog een attachment als het helder is dat het niet anders kan.
En anders wordt een mail door mij niet compleet gelezen.
01-09-2017, 09:00 door PietdeVries
Door Anoniem: <knip> Wie "voor de leukigheid" fancy html mailtjes sturen die het internet proberen op te zoeken, kunnen de pop op. <knip>
Als een bekende iets wil laten weten, dan kunnen ze me een plain zakelijke tekst sturen zonder poespas.
<knip>
En anders wordt een mail door mij niet compleet gelezen.

Wauw - je zal wel niet veel mail krijgen dan, als je van deze eisen stelt...
02-09-2017, 13:32 door Anoniem
Hier Anoniem 31-08-2017, 16:49

Inmiddels OEClassic toch kunnen downloaden: probleem was een false positive van F-Secure.

Mooi programma. Jammer dat de bedoelde gebruikers het Engels niet machtig zijn en het programma uitsluitend in die taal te verkrijgen is. Er zitten ook geen taalbestanden .in die je kunt omzetten naar NL.

Komt dus helaas niet in aanmerking.
Voorlopig nog maar doormodderen met Live Mail, want Thunderbird is niks voor die mensen (geen verzenden/ontvangen knop).
Ze willen persé eerst hun mail in het postvak uit kunnen checken voor het verzonden wordt.
Zoals dat in Outlook Expresss het geval was dus...
02-09-2017, 17:26 door Anoniem
Door Anoniem: Hier Anoniem 31-08-2017, 16:49
Mooi programma. Jammer dat de bedoelde gebruikers het Engels niet machtig zijn en het programma uitsluitend in die taal te verkrijgen is. Er zitten ook geen taalbestanden .in die je kunt omzetten naar NL.

Dat zou er wel eens aan kunnen komen in de volgende versie.
"We've been teaching OE Classic foreign languages lately. More soon!"
In het plaatje erbij staat ook nl (dutch....nederlands)
08-09-2017, 21:38 door Anoniem
Door Anoniem: Dat zou er wel eens aan kunnen komen in de volgende versie.
"We've been teaching OE Classic foreign languages lately. More soon!"
In het plaatje erbij staat ook nl (dutch....nederlands)

Hier nogmaals Anoniem 31-08-2017, 16:49

Inmiddels heb ik een vraag gestuurd naar de makers van OEClassic en het volgende antwoord ontvangen:

"Multilingual version is in our plans. We already started working on it. Dutch language has been suggested too and we even have a few volunteers who want to make a translation. I will inform you when this is available."

Dit ter informatie voor andere belangstellenden.
08-09-2017, 22:14 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Dat zou er wel eens aan kunnen komen in de volgende versie.
"We've been teaching OE Classic foreign languages lately. More soon!"
In het plaatje erbij staat ook nl (dutch....nederlands)

Hier nogmaals Anoniem 31-08-2017, 16:49

Inmiddels heb ik een vraag gestuurd naar de makers van OEClassic en het volgende antwoord ontvangen:

"Multilingual version is in our plans. We already started working on it. Dutch language has been suggested too and we even have a few volunteers who want to make a translation. I will inform you when this is available."

Dit ter informatie voor andere belangstellenden.
ja, het gaat allemaal niet zo erg snel want het is ook maar een klein bedrijfje.
Maar ik denk dat stukje bij beetje voor steeds meer mensen het een interessant emailprogramma zou kunnen worden.
Ze zijn ook van plan om IMAP te ondersteunen dacht ik.
Er zit (nog) geen knop op om autoupdate uit te zetten, maar even een hostsfile-entry is een workaround
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.