Door Anoniem: Ook de Nederlandse Spoorwegen zijn nu gevallen voor Google reCaptcha. Dit bij het kopen van een 'simpel' treinkaartje. Echter werkt dit in een fatsoenlijke browser niet (voor de NS: het kopen van een treintje is dan niet mogelijk).
Helaas beschikt het bedrijf niet over een klantenservice waar je dit duidelijk kunt maken. Aan de andere kant maakt het hun uiteraard niet uit, hoe slecht het daar ook gaat de staat altijd financieel bijspringen.
Ook niet leuk voor de mensen die geen smartphone hebben of willen. Dat de NS mensen afhankelijk maakt van Google is ongeloofelijk dom of kwaadwillig.
En ik had toch al zo'n hekel aan de NS op de manier waarop de alles digitaal insluiten in een kooi van proprietaire mensonvriendelijke privacy-schendende troep.