image

Microsoft kondigt komst van Windows 11 versie 26H2 aan

maandag 22 juni 2026, 11:33 door Redactie, 2 reacties

Microsoft heeft de komst van Windows 11 versie 26H2 aangekondigd, de jaarlijks geplande feature upgrade van het besturingssysteem. Gebruikers zullen naar deze versie moeten overstappen om in de toekomst beveiligingsupdates te blijven ontvangen. Net als met vorige jaarlijkse feature upgrades reset Windows 11 versie 26H2 de 'support lifecycle' van het systeem. Een upgrade naar de nieuwe versie zorgt ervoor dat Windows 11 Home en Pro twee jaar lang support ontvangen. In het geval van Windows 11 Enterprise, Education en IoT Enterprise is dit drie jaar.

De upgrade naar Windows 11 versie 26H2 vindt plaats door middel van een enablement package (eKB), wat inhoudt dat de volledige installatie één herstart vereist. Windows 11 versie 26H2 is nu al beschikbaar via het Windows Insider Programma en Microsoft roept organisaties op om te testen of applicaties, policies en infrastructuur met de nieuwe versie compatibel zijn. De nieuwe Windows-versie zal naast Windows Update ook beschikbaar komen via Windows Autopatch, Microsoft Intune en Windows Server Update Services (WSUS). Details over de exacte inhoud zijn nog niet bekendgemaakt. Ook een releasedatum is nog niet gemeld, maar Microsoft spreek in de aankondiging over 'binnenkort'.

Reacties (2)
Vandaag, 12:26 door Anoniem
Ik ben benieuwd wat er allemaal weer mis gaat want leveranciers hebben niet mee kunnen testen door het gesloten karakter.
Hoe zo feature? terwijl de basis al jaren niet veilig is.
Vandaag, 14:15 door Anoniem
Wat is echt bizar vindt, is dat een update niet meer alleen security update's betreft, maar ook verschillende app die meegekomen zijn door de strot wordt geduwd zoals co-pilot en andere zooi. Daarmee dring je de gebruiker precies op wat hij/zij moet gaan gebruiken war een soort gijzeling is als de gebruiker later niet meer zonder die software kan. Als ik een OS wil, wil ik enkel alleen dat deze veilig gehouden wordt, maat een OS van Windows is geen OS meer, er zitten allelei software bij wat niks met het OS te maken heeft. Oftewel... het is een complete software pakket waarin ook het os zit. Best bizar dit.
Reageren
Ondersteunde bbcodes
Bold: [b]bold text[/b]
Italic: [i]italic text[/i]
Underline: [u]underlined text[/u]
Quote: [quote]quoted text[/quote]
URL: [url]https://www.security.nl[/url]
Config: [config]config text[/config]
Code: [code]code text[/code]

Je bent niet en reageert "Anoniem". Dit betekent dat Security.NL geen accountgegevens (e-mailadres en alias) opslaat voor deze reactie. Je reactie wordt niet direct geplaatst maar eerst gemodereerd. Als je nog geen account hebt kun je hier direct een account aanmaken. Wanneer je Anoniem reageert moet je altijd een captchacode opgeven.