Door Ronaldinho: Hallo,
Mijn sportschool heeft sinds vorige week nieuwe toegangspoorten gekregen waarbij je vanaf nu niet meer met je pasje moet inchecken maar met de app van de sportschool+QR code. Ik gaf per mail aan dat ik geen smartphone gebruik en de reactie was dat ik vanaf nu dan alleen nog maar kan sporten wanneer er personeel aanwezig is zodat zij mij kunnen binnenlaten. Ik train in een 24 uur open sportschool, betaal net als een ieder met een onbeperkt abonnement rond de 40,00 per maand en krijg nu minder privileges dan mensen die wel een smartphone hebben en gebruiken.
Hebben mensen hier ervaring mee en mag en kan dit zo maar?
Groet
Dit kan zomaar omdat privacy in NL niet werkelijk beschermd wordt, en omdat het verbod op discriminatie in NL op een aantal punten niet beschermd wordt.
Wat jij meemaakt, is een vorm van discriminatie. Je wordt slechter behandeld dan smartphone-bezitters. Maar deze vorm van discriminatie wordt door het College voor de Rechten van de Mens niet erkend en niet tegengegaan, omdat deze vorm van discriminatie niet is opgenomen in de Algemene Wet Gelijke Behandeling (AWGB), die dus geen "algemene" wet is maar een beperkte, limitatieve wet.
Sinds jaar en dag geeft NL geen invulling aan zijn internationaalrechtelijke, d.w.z. verdragsrechtelijke verplichting om mensen te beschermen tegen ALLE vormen van discriminatie (ongerechtvaardigde, ongelijke, nadelige behandeling).
Iedereen die zich gediscrimineerd voelt kan een klacht indienen bij het College. Deze klacht moet gaan over discriminatiekwesties rondom werk, in het onderwijs of als consument. Mensen kunnen bij het College terecht als zij zich gediscrimineerd voelen vanwege:
Geslacht (man, vrouw, transgender, zwangerschap)
Leeftijd
Godsdienst
Seksuele gerichtheid (hetero-, homo-, of biseksueel)
Ras (afkomst)
Nationaliteit
Handicap of chronische ziekte
Burgerlijke staat (gehuwd, geregistreerd partnerschap of geen van beide)
Arbeidsduur (voltijd of deeltijd)
Vast of tijdelijk contract
Levensovertuiging
Politieke overtuiging
https://nl.wikipedia.org/wiki/College_voor_de_Rechten_van_de_MensJe zou nog kunnen proberen om te verwijzen naar je levensovertuiging als reden waarom je geen smartphone hebt en ook niet wilt of kunt hebben. Dat heb ik jaren geleden een keer gedaan. Dat wordt genegeerd door het College voor "de" Rechten van de Mens.
Het is een scam, maar wel een scam waarvan alle NL autoriteiten zullen beweren dat die niet bestaat. Want dan zouden ze moeten toegeven dat ze sinds jaar en dag een verdrag schenden en geen invulling geven aan een wettelijke taak. Dat gaan ze natuurlijk niet toegeven.
Welkom in bananenmonarchie NL.