Privacy - Wat niemand over je mag weten

Sportschool stapt over van pasje naar QR code systeem voor toegang terwijl ik geen smartphone heb.

21-06-2026, 16:11 door Ronaldinho, 48 reacties
Laatst bijgewerkt: 21-06-2026, 16:13
Hallo,

Mijn sportschool heeft sinds vorige week nieuwe toegangspoorten gekregen waarbij je vanaf nu niet meer met je pasje moet inchecken maar met de app van de sportschool+QR code. Ik gaf per mail aan dat ik geen smartphone gebruik en de reactie was dat ik vanaf nu dan alleen nog maar kan sporten wanneer er personeel aanwezig is zodat zij mij kunnen binnenlaten. Ik train in een 24 uur open sportschool, betaal net als een ieder met een onbeperkt abonnement rond de 40,00 per maand en krijg nu minder privileges dan mensen die wel een smartphone hebben en gebruiken.

Hebben mensen hier ervaring mee en mag en kan dit zo maar?


Groet
Reacties (48)
21-06-2026, 16:36 door Anoniem
Door Ronaldinho: Hallo,

Mijn sportschool heeft sinds vorige week nieuwe toegangspoorten gekregen waarbij je vanaf nu niet meer met je pasje moet inchecken maar met de app van de sportschool+QR code. Ik gaf per mail aan dat ik geen smartphone gebruik en de reactie was dat ik vanaf nu dan alleen nog maar kan sporten wanneer er personeel aanwezig is zodat zij mij kunnen binnenlaten. Ik train in een 24 uur open sportschool, betaal net als een ieder met een onbeperkt abonnement rond de 40,00 per maand en krijg nu minder privileges dan mensen die wel een smartphone hebben en gebruiken.

Hebben mensen hier ervaring mee en mag en kan dit zo maar?

Groet

Dit kan zomaar omdat privacy in NL niet werkelijk beschermd wordt, en omdat het verbod op discriminatie in NL op een aantal punten niet beschermd wordt.

Wat jij meemaakt, is een vorm van discriminatie. Je wordt slechter behandeld dan smartphone-bezitters. Maar deze vorm van discriminatie wordt door het College voor de Rechten van de Mens niet erkend en niet tegengegaan, omdat deze vorm van discriminatie niet is opgenomen in de Algemene Wet Gelijke Behandeling (AWGB), die dus geen "algemene" wet is maar een beperkte, limitatieve wet.

Sinds jaar en dag geeft NL geen invulling aan zijn internationaalrechtelijke, d.w.z. verdragsrechtelijke verplichting om mensen te beschermen tegen ALLE vormen van discriminatie (ongerechtvaardigde, ongelijke, nadelige behandeling).

Iedereen die zich gediscrimineerd voelt kan een klacht indienen bij het College. Deze klacht moet gaan over discriminatiekwesties rondom werk, in het onderwijs of als consument. Mensen kunnen bij het College terecht als zij zich gediscrimineerd voelen vanwege:

Geslacht (man, vrouw, transgender, zwangerschap)
Leeftijd
Godsdienst
Seksuele gerichtheid (hetero-, homo-, of biseksueel)
Ras (afkomst)
Nationaliteit
Handicap of chronische ziekte
Burgerlijke staat (gehuwd, geregistreerd partnerschap of geen van beide)
Arbeidsduur (voltijd of deeltijd)
Vast of tijdelijk contract
Levensovertuiging
Politieke overtuiging

https://nl.wikipedia.org/wiki/College_voor_de_Rechten_van_de_Mens

Je zou nog kunnen proberen om te verwijzen naar je levensovertuiging als reden waarom je geen smartphone hebt en ook niet wilt of kunt hebben. Dat heb ik jaren geleden een keer gedaan. Dat wordt genegeerd door het College voor "de" Rechten van de Mens.

Het is een scam, maar wel een scam waarvan alle NL autoriteiten zullen beweren dat die niet bestaat. Want dan zouden ze moeten toegeven dat ze sinds jaar en dag een verdrag schenden en geen invulling geven aan een wettelijke taak. Dat gaan ze natuurlijk niet toegeven.

Welkom in bananenmonarchie NL.
21-06-2026, 16:54 door Anoniem
Het is geen discriminatie op bijzondere eigenschappen of zoiets en bij een doorlopende dienstverlening mogen bedrijven de voorwaarden aanpassen. Maar omdat de voorwaarden zijn aangepast mag je je abonnement opzeggen.

Waarschijnlijk is het oude systeem toe aan vervanging is zijn er te weinig leden zonder smartphone om nog in het nieuwe systeem nog met relatief dure pasjes uit te gaan werken.
21-06-2026, 18:14 door Anoniem
Door Ronaldinho: Hallo,

Mijn sportschool heeft sinds vorige week nieuwe toegangspoorten gekregen waarbij je vanaf nu niet meer met je pasje moet inchecken maar met de app van de sportschool+QR code. Ik gaf per mail aan dat ik geen smartphone gebruik en de reactie was dat ik vanaf nu dan alleen nog maar kan sporten wanneer er personeel aanwezig is zodat zij mij kunnen binnenlaten. Ik train in een 24 uur open sportschool, betaal net als een ieder met een onbeperkt abonnement rond de 40,00 per maand en krijg nu minder privileges dan mensen die wel een smartphone hebben en gebruiken.

Hebben mensen hier ervaring mee en mag en kan dit zo maar?


Groet
Mooi moment of om een andere sportschool op te zoeken, of een goedkope smartphone aan te schaffen.
21-06-2026, 21:25 door Anoniem
Neen, ervaring met soortgelijke omstandigheden heb ik nog niet gehad, waarmee ik bedoel dat zonder kennisgeving gewijzigde voorwaarden, hier gebruik van de sportschool, van kracht zijn geworden.

Wel weet ik dat er een zogenaamd 'eenzijdig wijzigingsbeding' bestaatwaardoor bijv. een dienstverlener zonder kennisgeving de algemene voorwaarden mag wijzigen. Maar... dat beding moet wel zijn opgenomen in de algemene voorwaarden, anders geldt het niet.
Als consument sta je sterker: dat eenzijdig wijzigingsbeding geldt niet voor consumenten.

Hier heeft dus de sportschool zonder je in kennis te stellen de algemene voorwaarden gewijzigd en dat mag niet.
21-06-2026, 21:52 door Anoniem
Door Anoniem: Neen, ervaring met soortgelijke omstandigheden heb ik nog niet gehad, waarmee ik bedoel dat zonder kennisgeving gewijzigde voorwaarden, hier gebruik van de sportschool, van kracht zijn geworden.

Wel weet ik dat er een zogenaamd 'eenzijdig wijzigingsbeding' bestaatwaardoor bijv. een dienstverlener zonder kennisgeving de algemene voorwaarden mag wijzigen. Maar... dat beding moet wel zijn opgenomen in de algemene voorwaarden, anders geldt het niet.
Als consument sta je sterker: dat eenzijdig wijzigingsbeding geldt niet voor consumenten.

Hier heeft dus de sportschool zonder je in kennis te stellen de algemene voorwaarden gewijzigd en dat mag niet.

Hou toch op zeg.

Hij word toegang tot de sportschool niet ontzegt hoor. Die sportscheet heeft gewoon een particuliere eigenaar (een zelfstandige). Die sportschool is van hem dus als vind dat er een ander toegangssysteem moet komen doet hij dat gewoon.

Ronaldinho kan die QR code gewoon uitprinten hoor.

Wat gejank altijd, we hoeven hier in Nederland niet elke uitzondering rekening te houden.
21-06-2026, 21:58 door Anoniem
Door Anoniem:

Dit kan zomaar omdat privacy in NL niet werkelijk beschermd wordt, en omdat het verbod op discriminatie in NL op een aantal punten niet beschermd wordt.

Wat jij meemaakt, is een vorm van discriminatie. Je wordt slechter behandeld dan smartphone-bezitters. Maar deze vorm van discriminatie wordt door het College voor de Rechten van de Mens niet erkend en niet tegengegaan, omdat deze vorm van discriminatie niet is opgenomen in de Algemene Wet Gelijke Behandeling (AWGB), die dus geen "algemene" wet is maar een beperkte, limitatieve wet.

Sinds jaar en dag geeft NL geen invulling aan zijn internationaalrechtelijke, d.w.z. verdragsrechtelijke verplichting om mensen te beschermen tegen ALLE vormen van discriminatie (ongerechtvaardigde, ongelijke, nadelige behandeling).

Er is geen enkele sprake van digitale uitsluiting. Digitale uitsluiting is vrije keuze van iedereen.

Door Anoniem:

Je zou nog kunnen proberen om te verwijzen naar je levensovertuiging als reden waarom je geen smartphone hebt en ook niet wilt of kunt hebben. Dat heb ik jaren geleden een keer gedaan. Dat wordt genegeerd door het College voor "de" Rechten van de Mens.


Ja, en zeer terecht.

Door Anoniem:

Het is een scam, maar wel een scam waarvan alle NL autoriteiten zullen beweren dat die niet bestaat.


Nee het is ook geen scam. Het is gewoon gevolg van jouw eigen principiële overtuiging.
21-06-2026, 22:15 door Anoniem
Door Ronaldinho: Hallo,

Mijn sportschool heeft sinds vorige week nieuwe toegangspoorten gekregen waarbij je vanaf nu niet meer met je pasje moet inchecken maar met de app van de sportschool+QR code. Ik gaf per mail aan dat ik geen smartphone gebruik en de reactie was dat ik vanaf nu dan alleen nog maar kan sporten wanneer er personeel aanwezig is zodat zij mij kunnen binnenlaten. Ik train in een 24 uur open sportschool, betaal net als een ieder met een onbeperkt abonnement rond de 40,00 per maand en krijg nu minder privileges dan mensen die wel een smartphone hebben en gebruiken.

Hebben mensen hier ervaring mee en mag en kan dit zo maar?


Groet

Geen ervaring, maar waarschijnlijk heb je hooguit het recht om je lopende abonnement op te zeggen omdat de dienstverlening veranderd is .
Over het algemeen heeft een leverancier geen plicht om een bepaalde dienst of manier van werken voor eeuwig in stand te laten .
21-06-2026, 22:27 door Anoniem
Door Ronaldinho: Hallo,

Mijn sportschool heeft sinds vorige week nieuwe toegangspoorten gekregen waarbij je vanaf nu niet meer met je pasje moet inchecken maar met de app van de sportschool+QR code. Ik gaf per mail aan dat ik geen smartphone gebruik en de reactie was dat ik vanaf nu dan alleen nog maar kan sporten wanneer er personeel aanwezig is zodat zij mij kunnen binnenlaten. Ik train in een 24 uur open sportschool, betaal net als een ieder met een onbeperkt abonnement rond de 40,00 per maand en krijg nu minder privileges dan mensen die wel een smartphone hebben en gebruiken.

Hebben mensen hier ervaring mee en mag en kan dit zo maar?


Groet

Mijn sportschool heeft dat ook, ik ben gewend om mijn telefoon thuis te laten als ik ga sporten, de workaround was simpel; ik heb de qr code geprint en in een acryl foto-sleutelhanger gedaan, werkt al geruime tijd zonder problemen.
Maar of dat bij jouw sportschool ook lukt hangt er vast ook vanaf of die qr code ook andere dynamische gegevens bevat.
Het enige dat te registreren valt is denk ik wie er binnen is (geweest) en van hoe laat tot hoe laat. en als je opzegt of je contributie niet meer betaald gaat ie niet open.
22-06-2026, 01:05 door Anoniem
Zo belangrijk is een sportschool gelukkig niet. Voldoende bewegen zonder sportschool is een makkie.
22-06-2026, 05:48 door Anoniem
Is het niet mogelijk om gewoon een schermafbeelding van de QR-code te maken en die af te drukken als een soort pasje? Ik heb dat eerder gedaan met mijn Lidl-kaart en dat werkte perfect.

Los daarvan vind ik het jammer dat mensen zoals jij en ik zonder smartphone steeds vaker tegen dit soort discriminatie aanlopen. Niet iedereen heeft of wil een smartphone gebruiken.
22-06-2026, 07:29 door Anoniem
> Is het niet mogelijk om gewoon een schermafbeelding van de QR-code te maken en die af te drukken als een soort pasje?

Nee... de apps zijn beveiligd tegen dit soort "delen van qr codes". Je zou met zon gedeelde code je vriend kunnen binnenlaten in de sportschool, oftewel je abonnement kunnen delen. Ze staan meestal ook maar 1 apparaat toe. En wie goed oplet: de QR code wisselt elke 10 seconden.
22-06-2026, 07:33 door Anoniem
Ik heb meegemaakt dat door een software update mijn toestel niet meer ondersteund werd. Stond ik daar voor de deur, 3 man personeel erbij, maar ik mocht er niet in. Misschien kan een jurist precies antwoord geven op hoe je hiermee om moet gaan. Ik kon overigens voor ongeveer 10 euro een pasje laten printen bij de ingang en dan kon ik er alsnog in. Maar ik ben wel benieuwd naar hoe dit juridisch werkt. Een grote sportschool keten doet meestal niet zomaar iets zonder dat het juridisch onderbouwd is.
22-06-2026, 08:26 door Anoniem
Los daarvan vind ik het jammer dat mensen zoals jij en ik zonder smartphone steeds vaker tegen dit soort discriminatie aanlopen. Niet iedereen heeft of wil een smartphone gebruiken.

Zouden de Neanderthalers ook zo gereageerd hebben ("disrcriminatie") toen die zich realiseerde dat zij aan het uitsterven/verdwijnen waren als soort?
22-06-2026, 09:12 door Vuurvliegje87
Ben ik dan de enige die hier zegt. Gewoon die QR code afdrukken?
Of hebben we het hier over een Dynamisch QR code?
22-06-2026, 09:25 door Anoniem
Door Vuurvliegje87: Ben ik dan de enige die hier zegt. Gewoon die QR code afdrukken?
Of hebben we het hier over een Dynamisch QR code?

Nee joh iedereen roept dat.
Gaat helemaal nergens meer over dit soort discussies.
22-06-2026, 10:10 door Anoniem
Door Ronaldinho: Ik gaf per mail aan dat ik geen smartphone gebruik en de reactie was dat ik vanaf nu dan alleen nog maar kan sporten wanneer er personeel aanwezig is zodat zij mij kunnen binnenlaten. Ik train in een 24 uur open sportschool, betaal net als een ieder met een onbeperkt abonnement rond de 40,00 per maand en krijg nu minder privileges dan mensen die wel een smartphone hebben en gebruiken.

Lijkt mij een dure oplossing voor de sportschool als daar continu iemand aanwezig moet zijn om jou binnen te laten.

Misschien kunnen er ook kluisjes komen voor de smartphone voor als je aan het douchen bent? Niet alle smartphones zijn immers waterdicht door bijvoorbeeld de benodigde aansluiting voor een oplader. Misschien met toegang via een QR code?
22-06-2026, 10:43 door Anoniem
Is dit discriminatie, of een gevolg van je eigen vrije keuze?
22-06-2026, 11:46 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Ronaldinho: Hallo,

Mijn sportschool heeft sinds vorige week nieuwe toegangspoorten gekregen waarbij je vanaf nu niet meer met je pasje moet inchecken maar met de app van de sportschool+QR code. Ik gaf per mail aan dat ik geen smartphone gebruik en de reactie was dat ik vanaf nu dan alleen nog maar kan sporten wanneer er personeel aanwezig is zodat zij mij kunnen binnenlaten. Ik train in een 24 uur open sportschool, betaal net als een ieder met een onbeperkt abonnement rond de 40,00 per maand en krijg nu minder privileges dan mensen die wel een smartphone hebben en gebruiken.

Hebben mensen hier ervaring mee en mag en kan dit zo maar?

Groet

Dit kan zomaar omdat privacy in NL niet werkelijk beschermd wordt, en omdat het verbod op discriminatie in NL op een aantal punten niet beschermd wordt.

Wat jij meemaakt, is een vorm van discriminatie. Je wordt slechter behandeld dan smartphone-bezitters. Maar deze vorm van discriminatie wordt door het College voor de Rechten van de Mens niet erkend en niet tegengegaan, omdat deze vorm van discriminatie niet is opgenomen in de Algemene Wet Gelijke Behandeling (AWGB), die dus geen "algemene" wet is maar een beperkte, limitatieve wet.

Sinds jaar en dag geeft NL geen invulling aan zijn internationaalrechtelijke, d.w.z. verdragsrechtelijke verplichting om mensen te beschermen tegen ALLE vormen van discriminatie (ongerechtvaardigde, ongelijke, nadelige behandeling).

Iedereen die zich gediscrimineerd voelt kan een klacht indienen bij het College. Deze klacht moet gaan over discriminatiekwesties rondom werk, in het onderwijs of als consument. Mensen kunnen bij het College terecht als zij zich gediscrimineerd voelen vanwege:

Geslacht (man, vrouw, transgender, zwangerschap)
Leeftijd
Godsdienst
Seksuele gerichtheid (hetero-, homo-, of biseksueel)
Ras (afkomst)
Nationaliteit
Handicap of chronische ziekte
Burgerlijke staat (gehuwd, geregistreerd partnerschap of geen van beide)
Arbeidsduur (voltijd of deeltijd)
Vast of tijdelijk contract
Levensovertuiging
Politieke overtuiging

https://nl.wikipedia.org/wiki/College_voor_de_Rechten_van_de_Mens

Je zou nog kunnen proberen om te verwijzen naar je levensovertuiging als reden waarom je geen smartphone hebt en ook niet wilt of kunt hebben. Dat heb ik jaren geleden een keer gedaan. Dat wordt genegeerd door het College voor "de" Rechten van de Mens.

Het is een scam, maar wel een scam waarvan alle NL autoriteiten zullen beweren dat die niet bestaat. Want dan zouden ze moeten toegeven dat ze sinds jaar en dag een verdrag schenden en geen invulling geven aan een wettelijke taak. Dat gaan ze natuurlijk niet toegeven.

Welkom in bananenmonarchie NL.
De smartphone is een wapen tegen de mensheid, die ze niet kwijt willen. Daarom dus.
Spionage..
22-06-2026, 12:24 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Ronaldinho: Hallo,

Mijn sportschool heeft sinds vorige week nieuwe toegangspoorten gekregen waarbij je vanaf nu niet meer met je pasje moet inchecken maar met de app van de sportschool+QR code. Ik gaf per mail aan dat ik geen smartphone gebruik en de reactie was dat ik vanaf nu dan alleen nog maar kan sporten wanneer er personeel aanwezig is zodat zij mij kunnen binnenlaten. Ik train in een 24 uur open sportschool, betaal net als een ieder met een onbeperkt abonnement rond de 40,00 per maand en krijg nu minder privileges dan mensen die wel een smartphone hebben en gebruiken.

Hebben mensen hier ervaring mee en mag en kan dit zo maar?

Groet

Dit kan zomaar omdat privacy in NL niet werkelijk beschermd wordt, en omdat het verbod op discriminatie in NL op een aantal punten niet beschermd wordt.

Wat jij meemaakt, is een vorm van discriminatie. Je wordt slechter behandeld dan smartphone-bezitters. Maar deze vorm van discriminatie wordt door het College voor de Rechten van de Mens niet erkend en niet tegengegaan, omdat deze vorm van discriminatie niet is opgenomen in de Algemene Wet Gelijke Behandeling (AWGB), die dus geen "algemene" wet is maar een beperkte, limitatieve wet.

Sinds jaar en dag geeft NL geen invulling aan zijn internationaalrechtelijke, d.w.z. verdragsrechtelijke verplichting om mensen te beschermen tegen ALLE vormen van discriminatie (ongerechtvaardigde, ongelijke, nadelige behandeling).

Iedereen die zich gediscrimineerd voelt kan een klacht indienen bij het College. Deze klacht moet gaan over discriminatiekwesties rondom werk, in het onderwijs of als consument. Mensen kunnen bij het College terecht als zij zich gediscrimineerd voelen vanwege:

Geslacht (man, vrouw, transgender, zwangerschap)
Leeftijd
Godsdienst
Seksuele gerichtheid (hetero-, homo-, of biseksueel)
Ras (afkomst)
Nationaliteit
Handicap of chronische ziekte
Burgerlijke staat (gehuwd, geregistreerd partnerschap of geen van beide)
Arbeidsduur (voltijd of deeltijd)
Vast of tijdelijk contract
Levensovertuiging
Politieke overtuiging

https://nl.wikipedia.org/wiki/College_voor_de_Rechten_van_de_Mens

Je zou nog kunnen proberen om te verwijzen naar je levensovertuiging als reden waarom je geen smartphone hebt en ook niet wilt of kunt hebben. Dat heb ik jaren geleden een keer gedaan. Dat wordt genegeerd door het College voor "de" Rechten van de Mens.

Het is een scam, maar wel een scam waarvan alle NL autoriteiten zullen beweren dat die niet bestaat. Want dan zouden ze moeten toegeven dat ze sinds jaar en dag een verdrag schenden en geen invulling geven aan een wettelijke taak. Dat gaan ze natuurlijk niet toegeven.

Welkom in bananenmonarchie NL.
De smartphone is een wapen tegen de mensheid, die ze niet kwijt willen. Daarom dus.
Spionage..

Standaard retoriek van activisten.

Spleetstof (Nucleaire energie) kan miljoenen huizen van CO2-vrije stroom voorzien, maar heeft ook de potentie om als massavernietigingswapen te dienen. En een hamer kan worden gebruikt om een huis te bouwen, maar ook als wapen.
22-06-2026, 12:38 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Ronaldinho: Hallo,

Mijn sportschool heeft sinds vorige week nieuwe toegangspoorten gekregen waarbij je vanaf nu niet meer met je pasje moet inchecken maar met de app van de sportschool+QR code. Ik gaf per mail aan dat ik geen smartphone gebruik en de reactie was dat ik vanaf nu dan alleen nog maar kan sporten wanneer er personeel aanwezig is zodat zij mij kunnen binnenlaten. Ik train in een 24 uur open sportschool, betaal net als een ieder met een onbeperkt abonnement rond de 40,00 per maand en krijg nu minder privileges dan mensen die wel een smartphone hebben en gebruiken.

Hebben mensen hier ervaring mee en mag en kan dit zo maar?

Groet

Dit kan zomaar omdat privacy in NL niet werkelijk beschermd wordt, en omdat het verbod op discriminatie in NL op een aantal punten niet beschermd wordt.

Wat jij meemaakt, is een vorm van discriminatie. Je wordt slechter behandeld dan smartphone-bezitters. Maar deze vorm van discriminatie wordt door het College voor de Rechten van de Mens niet erkend en niet tegengegaan, omdat deze vorm van discriminatie niet is opgenomen in de Algemene Wet Gelijke Behandeling (AWGB), die dus geen "algemene" wet is maar een beperkte, limitatieve wet.

Sinds jaar en dag geeft NL geen invulling aan zijn internationaalrechtelijke, d.w.z. verdragsrechtelijke verplichting om mensen te beschermen tegen ALLE vormen van discriminatie (ongerechtvaardigde, ongelijke, nadelige behandeling).

Iedereen die zich gediscrimineerd voelt kan een klacht indienen bij het College. Deze klacht moet gaan over discriminatiekwesties rondom werk, in het onderwijs of als consument. Mensen kunnen bij het College terecht als zij zich gediscrimineerd voelen vanwege:

Geslacht (man, vrouw, transgender, zwangerschap)
Leeftijd
Godsdienst
Seksuele gerichtheid (hetero-, homo-, of biseksueel)
Ras (afkomst)
Nationaliteit
Handicap of chronische ziekte
Burgerlijke staat (gehuwd, geregistreerd partnerschap of geen van beide)
Arbeidsduur (voltijd of deeltijd)
Vast of tijdelijk contract
Levensovertuiging
Politieke overtuiging

https://nl.wikipedia.org/wiki/College_voor_de_Rechten_van_de_Mens

Je zou nog kunnen proberen om te verwijzen naar je levensovertuiging als reden waarom je geen smartphone hebt en ook niet wilt of kunt hebben. Dat heb ik jaren geleden een keer gedaan. Dat wordt genegeerd door het College voor "de" Rechten van de Mens.

Het is een scam, maar wel een scam waarvan alle NL autoriteiten zullen beweren dat die niet bestaat. Want dan zouden ze moeten toegeven dat ze sinds jaar en dag een verdrag schenden en geen invulling geven aan een wettelijke taak. Dat gaan ze natuurlijk niet toegeven.

Welkom in bananenmonarchie NL.


Een smartphone wordt beschouwd als een digitale enkelband,
want controle moet er ten alle tijden zijn voor de overheden en techbedrijven
zonder het gebruik van een smartphone heb je steeds minder service en rechten.
Alleen de gebruikers zelf kunnen het tij keren,door sociale media en smart devices minder of niet
meer te gebruiken,of het te kopen,hierna komen pas discussies en vragen
en komen veranderingen op gaan.

EUNL2026
22-06-2026, 12:51 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Ronaldinho: Hallo,

Mijn sportschool heeft sinds vorige week nieuwe toegangspoorten gekregen waarbij je vanaf nu niet meer met je pasje moet inchecken maar met de app van de sportschool+QR code. Ik gaf per mail aan dat ik geen smartphone gebruik en de reactie was dat ik vanaf nu dan alleen nog maar kan sporten wanneer er personeel aanwezig is zodat zij mij kunnen binnenlaten. Ik train in een 24 uur open sportschool, betaal net als een ieder met een onbeperkt abonnement rond de 40,00 per maand en krijg nu minder privileges dan mensen die wel een smartphone hebben en gebruiken.

Hebben mensen hier ervaring mee en mag en kan dit zo maar?

Groet

Dit kan zomaar omdat privacy in NL niet werkelijk beschermd wordt, en omdat het verbod op discriminatie in NL op een aantal punten niet beschermd wordt.

Wat jij meemaakt, is een vorm van discriminatie. Je wordt slechter behandeld dan smartphone-bezitters. Maar deze vorm van discriminatie wordt door het College voor de Rechten van de Mens niet erkend en niet tegengegaan, omdat deze vorm van discriminatie niet is opgenomen in de Algemene Wet Gelijke Behandeling (AWGB), die dus geen "algemene" wet is maar een beperkte, limitatieve wet.

Sinds jaar en dag geeft NL geen invulling aan zijn internationaalrechtelijke, d.w.z. verdragsrechtelijke verplichting om mensen te beschermen tegen ALLE vormen van discriminatie (ongerechtvaardigde, ongelijke, nadelige behandeling).

Iedereen die zich gediscrimineerd voelt kan een klacht indienen bij het College. Deze klacht moet gaan over discriminatiekwesties rondom werk, in het onderwijs of als consument. Mensen kunnen bij het College terecht als zij zich gediscrimineerd voelen vanwege:

Geslacht (man, vrouw, transgender, zwangerschap)
Leeftijd
Godsdienst
Seksuele gerichtheid (hetero-, homo-, of biseksueel)
Ras (afkomst)
Nationaliteit
Handicap of chronische ziekte
Burgerlijke staat (gehuwd, geregistreerd partnerschap of geen van beide)
Arbeidsduur (voltijd of deeltijd)
Vast of tijdelijk contract
Levensovertuiging
Politieke overtuiging

https://nl.wikipedia.org/wiki/College_voor_de_Rechten_van_de_Mens

Je zou nog kunnen proberen om te verwijzen naar je levensovertuiging als reden waarom je geen smartphone hebt en ook niet wilt of kunt hebben. Dat heb ik jaren geleden een keer gedaan. Dat wordt genegeerd door het College voor "de" Rechten van de Mens.

Het is een scam, maar wel een scam waarvan alle NL autoriteiten zullen beweren dat die niet bestaat. Want dan zouden ze moeten toegeven dat ze sinds jaar en dag een verdrag schenden en geen invulling geven aan een wettelijke taak. Dat gaan ze natuurlijk niet toegeven.

Welkom in bananenmonarchie NL.
De smartphone is een wapen tegen de mensheid, die ze niet kwijt willen. Daarom dus.
Spionage..


Door leipen zoals jij wordt een beetje normale zorgen om privacy in de wappie hoek gezet.

Verzin je het zelf, of ben je ingehuurd ?
22-06-2026, 13:09 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Ronaldinho: Hallo,

Mijn sportschool heeft sinds vorige week nieuwe toegangspoorten gekregen waarbij je vanaf nu niet meer met je pasje moet inchecken maar met de app van de sportschool+QR code. Ik gaf per mail aan dat ik geen smartphone gebruik en de reactie was dat ik vanaf nu dan alleen nog maar kan sporten wanneer er personeel aanwezig is zodat zij mij kunnen binnenlaten. Ik train in een 24 uur open sportschool, betaal net als een ieder met een onbeperkt abonnement rond de 40,00 per maand en krijg nu minder privileges dan mensen die wel een smartphone hebben en gebruiken.

Hebben mensen hier ervaring mee en mag en kan dit zo maar?

Groet

Dit kan zomaar omdat privacy in NL niet werkelijk beschermd wordt, en omdat het verbod op discriminatie in NL op een aantal punten niet beschermd wordt.

Wat jij meemaakt, is een vorm van discriminatie. Je wordt slechter behandeld dan smartphone-bezitters. Maar deze vorm van discriminatie wordt door het College voor de Rechten van de Mens niet erkend en niet tegengegaan, omdat deze vorm van discriminatie niet is opgenomen in de Algemene Wet Gelijke Behandeling (AWGB), die dus geen "algemene" wet is maar een beperkte, limitatieve wet.

Sinds jaar en dag geeft NL geen invulling aan zijn internationaalrechtelijke, d.w.z. verdragsrechtelijke verplichting om mensen te beschermen tegen ALLE vormen van discriminatie (ongerechtvaardigde, ongelijke, nadelige behandeling).

Iedereen die zich gediscrimineerd voelt kan een klacht indienen bij het College. Deze klacht moet gaan over discriminatiekwesties rondom werk, in het onderwijs of als consument. Mensen kunnen bij het College terecht als zij zich gediscrimineerd voelen vanwege:

Geslacht (man, vrouw, transgender, zwangerschap)
Leeftijd
Godsdienst
Seksuele gerichtheid (hetero-, homo-, of biseksueel)
Ras (afkomst)
Nationaliteit
Handicap of chronische ziekte
Burgerlijke staat (gehuwd, geregistreerd partnerschap of geen van beide)
Arbeidsduur (voltijd of deeltijd)
Vast of tijdelijk contract
Levensovertuiging
Politieke overtuiging

https://nl.wikipedia.org/wiki/College_voor_de_Rechten_van_de_Mens

Je zou nog kunnen proberen om te verwijzen naar je levensovertuiging als reden waarom je geen smartphone hebt en ook niet wilt of kunt hebben. Dat heb ik jaren geleden een keer gedaan. Dat wordt genegeerd door het College voor "de" Rechten van de Mens.

Het is een scam, maar wel een scam waarvan alle NL autoriteiten zullen beweren dat die niet bestaat. Want dan zouden ze moeten toegeven dat ze sinds jaar en dag een verdrag schenden en geen invulling geven aan een wettelijke taak. Dat gaan ze natuurlijk niet toegeven.

Welkom in bananenmonarchie NL.
De smartphone is een wapen tegen de mensheid, die ze niet kwijt willen. Daarom dus.
Spionage..

Standaard retoriek van activisten.

Spleetstof (Nucleaire energie) kan miljoenen huizen van CO2-vrije stroom voorzien, maar heeft ook de potentie om als massavernietigingswapen te dienen. En een hamer kan worden gebruikt om een huis te bouwen, maar ook als wapen.
Kletskoek.
22-06-2026, 13:22 door Anoniem
Wordt echt zo moe van het continu trekken van de "discriminatie" kaart als iets een gevolg is van een (volledig!) vrije keuze. Daar doen jullie echt de mensen mee te kort die last hebben van daadwerkelijke discriminatie waar je niks aan kunt doen.

Hier heb je genoeg keuze: neem een smartphone, kom op momenten dat personeel je binnen kan laten, of zeg op en ga naar een andere sportschool.

Alsof je als vegetariër naar een Argentijns grillrestaurant gaat en dan loopt te klagen dat er niks voor je op de kaart staat en dat vervolgens discriminatie noemen. Kansloos.
22-06-2026, 14:21 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Ronaldinho: Hallo,

Mijn sportschool heeft sinds vorige week nieuwe toegangspoorten gekregen waarbij je vanaf nu niet meer met je pasje moet inchecken maar met de app van de sportschool+QR code. Ik gaf per mail aan dat ik geen smartphone gebruik en de reactie was dat ik vanaf nu dan alleen nog maar kan sporten wanneer er personeel aanwezig is zodat zij mij kunnen binnenlaten. Ik train in een 24 uur open sportschool, betaal net als een ieder met een onbeperkt abonnement rond de 40,00 per maand en krijg nu minder privileges dan mensen die wel een smartphone hebben en gebruiken.

Hebben mensen hier ervaring mee en mag en kan dit zo maar?

Groet

Dit kan zomaar omdat privacy in NL niet werkelijk beschermd wordt, en omdat het verbod op discriminatie in NL op een aantal punten niet beschermd wordt.

Wat jij meemaakt, is een vorm van discriminatie. Je wordt slechter behandeld dan smartphone-bezitters. Maar deze vorm van discriminatie wordt door het College voor de Rechten van de Mens niet erkend en niet tegengegaan, omdat deze vorm van discriminatie niet is opgenomen in de Algemene Wet Gelijke Behandeling (AWGB), die dus geen "algemene" wet is maar een beperkte, limitatieve wet.

Sinds jaar en dag geeft NL geen invulling aan zijn internationaalrechtelijke, d.w.z. verdragsrechtelijke verplichting om mensen te beschermen tegen ALLE vormen van discriminatie (ongerechtvaardigde, ongelijke, nadelige behandeling).

Iedereen die zich gediscrimineerd voelt kan een klacht indienen bij het College. Deze klacht moet gaan over discriminatiekwesties rondom werk, in het onderwijs of als consument. Mensen kunnen bij het College terecht als zij zich gediscrimineerd voelen vanwege:

Geslacht (man, vrouw, transgender, zwangerschap)
Leeftijd
Godsdienst
Seksuele gerichtheid (hetero-, homo-, of biseksueel)
Ras (afkomst)
Nationaliteit
Handicap of chronische ziekte
Burgerlijke staat (gehuwd, geregistreerd partnerschap of geen van beide)
Arbeidsduur (voltijd of deeltijd)
Vast of tijdelijk contract
Levensovertuiging
Politieke overtuiging

https://nl.wikipedia.org/wiki/College_voor_de_Rechten_van_de_Mens
Je zou nog kunnen proberen om te verwijzen naar je levensovertuiging als reden waarom je geen smartphone hebt en ook niet wilt of kunt hebben. Dat heb ik jaren geleden een keer gedaan. Dat wordt genegeerd door het College voor "de" Rechten van de Mens.

Het is een scam, maar wel een scam waarvan alle NL autoriteiten zullen beweren dat die niet bestaat. Want dan zouden ze moeten toegeven dat ze sinds jaar en dag een verdrag schenden en geen invulling geven aan een wettelijke taak. Dat gaan ze natuurlijk niet toegeven.

Welkom in bananenmonarchie NL.
De smartphone is een wapen tegen de mensheid, die ze niet kwijt willen. Daarom dus.
Spionage..
Standaard retoriek van activisten.
Moet dat een argument voorstellen?
Mislukt.
Spleetstof (Nucleaire energie) kan miljoenen huizen van CO2-vrije stroom voorzien, maar heeft ook de potentie om als massavernietigingswapen te dienen. En een hamer kan worden gebruikt om een huis te bouwen, maar ook als wapen.
De keuzes door het Amerikaanse Empire, waaronder Europa valt, zijn echter al gemaakt: er worden geen huizen (met hamers) gebouwd, maar alleen nog wapens.
En kernsplijtingsenergie is vooral zo gewild omdat het als wapen kan worden gebruikt (en de CO2-scam wordt ook als wapen tegen de bevolking gebruikt).
Wie hier geen éénzijdigheid ziet is blind (op één oog).

(nieuwe anoniem)
22-06-2026, 14:54 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Ronaldinho: Hallo,

Mijn sportschool heeft sinds vorige week nieuwe toegangspoorten gekregen waarbij je vanaf nu niet meer met je pasje moet inchecken maar met de app van de sportschool+QR code. Ik gaf per mail aan dat ik geen smartphone gebruik en de reactie was dat ik vanaf nu dan alleen nog maar kan sporten wanneer er personeel aanwezig is zodat zij mij kunnen binnenlaten. Ik train in een 24 uur open sportschool, betaal net als een ieder met een onbeperkt abonnement rond de 40,00 per maand en krijg nu minder privileges dan mensen die wel een smartphone hebben en gebruiken.

Hebben mensen hier ervaring mee en mag en kan dit zo maar?

Groet

Dit kan zomaar omdat privacy in NL niet werkelijk beschermd wordt, en omdat het verbod op discriminatie in NL op een aantal punten niet beschermd wordt.

Wat jij meemaakt, is een vorm van discriminatie. Je wordt slechter behandeld dan smartphone-bezitters. Maar deze vorm van discriminatie wordt door het College voor de Rechten van de Mens niet erkend en niet tegengegaan, omdat deze vorm van discriminatie niet is opgenomen in de Algemene Wet Gelijke Behandeling (AWGB), die dus geen "algemene" wet is maar een beperkte, limitatieve wet.

Sinds jaar en dag geeft NL geen invulling aan zijn internationaalrechtelijke, d.w.z. verdragsrechtelijke verplichting om mensen te beschermen tegen ALLE vormen van discriminatie (ongerechtvaardigde, ongelijke, nadelige behandeling).

Iedereen die zich gediscrimineerd voelt kan een klacht indienen bij het College. Deze klacht moet gaan over discriminatiekwesties rondom werk, in het onderwijs of als consument. Mensen kunnen bij het College terecht als zij zich gediscrimineerd voelen vanwege:

Geslacht (man, vrouw, transgender, zwangerschap)
Leeftijd
Godsdienst
Seksuele gerichtheid (hetero-, homo-, of biseksueel)
Ras (afkomst)
Nationaliteit
Handicap of chronische ziekte
Burgerlijke staat (gehuwd, geregistreerd partnerschap of geen van beide)
Arbeidsduur (voltijd of deeltijd)
Vast of tijdelijk contract
Levensovertuiging
Politieke overtuiging

https://nl.wikipedia.org/wiki/College_voor_de_Rechten_van_de_Mens

Je zou nog kunnen proberen om te verwijzen naar je levensovertuiging als reden waarom je geen smartphone hebt en ook niet wilt of kunt hebben. Dat heb ik jaren geleden een keer gedaan. Dat wordt genegeerd door het College voor "de" Rechten van de Mens.

Het is een scam, maar wel een scam waarvan alle NL autoriteiten zullen beweren dat die niet bestaat. Want dan zouden ze moeten toegeven dat ze sinds jaar en dag een verdrag schenden en geen invulling geven aan een wettelijke taak. Dat gaan ze natuurlijk niet toegeven.

Welkom in bananenmonarchie NL.
De smartphone is een wapen tegen de mensheid, die ze niet kwijt willen. Daarom dus.
Spionage..

Standaard retoriek van activisten.

Spleetstof (Nucleaire energie) kan miljoenen huizen van CO2-vrije stroom voorzien, maar heeft ook de potentie om als massavernietigingswapen te dienen. En een hamer kan worden gebruikt om een huis te bouwen, maar ook als wapen.
Kletskoek.
'

Nee. Feiten.
Nucleaire splitsing wordt gebruikt in een kerncentrale, en levert geen C02 vervuiling op. Dezelfde splitsing wodt ook gebruikt bij een kernwapen (en levert heel andere vervuilng op).
Idem voor hamers. Die worden vaak in de bouw gebruikt. Oa. bij het bouwen van huizen. En je kunt er ook iemand zijn hensenpan mee inslaan.

"De smartphone is een wapen tegen de mensheid, die ze niet kwijt willen." is kletskoek. (Teveel Batman comics gelezen?)
22-06-2026, 15:15 door Ronaldinho
Voor de mensen die adviseren om de QR code uit te printen. Dit kan niet. De QR code is door hun op de deur geplakt en staat op de toegangsdeur. Je moet dus met een camera dit scannen anders kom je niet binnen.
22-06-2026, 16:11 door Anoniem
https://www.security.nl/posting/939178/Mag+een+club+onderscheid+maken+tussen+camerabrillen+en+smartphones%3F

Dus dit mag ook.
22-06-2026, 16:15 door Anoniem
Door Ronaldinho: Voor de mensen die adviseren om de QR code uit te printen. Dit kan niet. De QR code is door hun op de deur geplakt en staat op de toegangsdeur. Je moet dus met een camera dit scannen anders kom je niet binnen.

Sorry. Ik kan niet gedachten lezen.
Bedoel je dat je de opgeplakte QR code moet scannen met een specifieke app van de sportschool.
Of is de opgeplakte QR-code bedoeld als een hulpmiddel, voor mensen zonder smartphone.

In dat laatste geval, kun je ze ook om een kopietje vragen.
Of zelf een foto ervan maken.
0:-)
22-06-2026, 16:33 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Ronaldinho: Hallo,

Mijn sportschool heeft sinds vorige week nieuwe toegangspoorten gekregen waarbij je vanaf nu niet meer met je pasje moet inchecken maar met de app van de sportschool+QR code. Ik gaf per mail aan dat ik geen smartphone gebruik en de reactie was dat ik vanaf nu dan alleen nog maar kan sporten wanneer er personeel aanwezig is zodat zij mij kunnen binnenlaten. Ik train in een 24 uur open sportschool, betaal net als een ieder met een onbeperkt abonnement rond de 40,00 per maand en krijg nu minder privileges dan mensen die wel een smartphone hebben en gebruiken.

Hebben mensen hier ervaring mee en mag en kan dit zo maar?

Groet

Dit kan zomaar omdat privacy in NL niet werkelijk beschermd wordt, en omdat het verbod op discriminatie in NL op een aantal punten niet beschermd wordt.

Wat jij meemaakt, is een vorm van discriminatie. Je wordt slechter behandeld dan smartphone-bezitters. Maar deze vorm van discriminatie wordt door het College voor de Rechten van de Mens niet erkend en niet tegengegaan, omdat deze vorm van discriminatie niet is opgenomen in de Algemene Wet Gelijke Behandeling (AWGB), die dus geen "algemene" wet is maar een beperkte, limitatieve wet.

Sinds jaar en dag geeft NL geen invulling aan zijn internationaalrechtelijke, d.w.z. verdragsrechtelijke verplichting om mensen te beschermen tegen ALLE vormen van discriminatie (ongerechtvaardigde, ongelijke, nadelige behandeling).

Iedereen die zich gediscrimineerd voelt kan een klacht indienen bij het College. Deze klacht moet gaan over discriminatiekwesties rondom werk, in het onderwijs of als consument. Mensen kunnen bij het College terecht als zij zich gediscrimineerd voelen vanwege:

Geslacht (man, vrouw, transgender, zwangerschap)
Leeftijd
Godsdienst
Seksuele gerichtheid (hetero-, homo-, of biseksueel)
Ras (afkomst)
Nationaliteit
Handicap of chronische ziekte
Burgerlijke staat (gehuwd, geregistreerd partnerschap of geen van beide)
Arbeidsduur (voltijd of deeltijd)
Vast of tijdelijk contract
Levensovertuiging
Politieke overtuiging

https://nl.wikipedia.org/wiki/College_voor_de_Rechten_van_de_Mens
Je zou nog kunnen proberen om te verwijzen naar je levensovertuiging als reden waarom je geen smartphone hebt en ook niet wilt of kunt hebben. Dat heb ik jaren geleden een keer gedaan. Dat wordt genegeerd door het College voor "de" Rechten van de Mens.

Het is een scam, maar wel een scam waarvan alle NL autoriteiten zullen beweren dat die niet bestaat. Want dan zouden ze moeten toegeven dat ze sinds jaar en dag een verdrag schenden en geen invulling geven aan een wettelijke taak. Dat gaan ze natuurlijk niet toegeven.

Welkom in bananenmonarchie NL.
De smartphone is een wapen tegen de mensheid, die ze niet kwijt willen. Daarom dus.
Spionage..
Standaard retoriek van activisten.
Moet dat een argument voorstellen?
Mislukt.
Spleetstof (Nucleaire energie) kan miljoenen huizen van CO2-vrije stroom voorzien, maar heeft ook de potentie om als massavernietigingswapen te dienen. En een hamer kan worden gebruikt om een huis te bouwen, maar ook als wapen.
De keuzes door het Amerikaanse Empire, waaronder Europa valt, zijn echter al gemaakt: er worden geen huizen (met hamers) gebouwd, maar alleen nog wapens.
En kernsplijtingsenergie is vooral zo gewild omdat het als wapen kan worden gebruikt (en de CO2-scam wordt ook als wapen tegen de bevolking gebruikt).
Wie hier geen éénzijdigheid ziet is blind (op één oog).

(nieuwe anoniem)

Het niet willen hebben van een smartphone is een vrije keuze met consequenties die je zelf kunt accepteren.
Door elke keer de kaart 'buitengesloten van de samenleving' te trekken, interesseren zich steeds minder mensen hiervoor en inmiddels komt hier het tegengeluid ook op terug.

Iemand die zelf de keuze kan maken om geen smartphone te hebben kan ook prima de consequenties van dat besluit dragen.
22-06-2026, 16:39 door Anoniem
Door Ronaldinho: Voor de mensen die adviseren om de QR code uit te printen. Dit kan niet. De QR code is door hun op de deur geplakt en staat op de toegangsdeur. Je moet dus met een camera dit scannen anders kom je niet binnen.

Dan zijn er nog maar drie opties:

- Je koopt een smartphone, of
- Je gaat naar een andere sportschool waarbij toegang nog niet word verleend obs een QRcode, of
- Je blijft bij je huidige sportschool en gaat alleen op de tijdstippen dat er iemand aanwezig is (hun voorstel).

Succes he.
22-06-2026, 17:24 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Ronaldinho: Voor de mensen die adviseren om de QR code uit te printen. Dit kan niet. De QR code is door hun op de deur geplakt en staat op de toegangsdeur. Je moet dus met een camera dit scannen anders kom je niet binnen.

Sorry. Ik kan niet gedachten lezen.
Bedoel je dat je de opgeplakte QR code moet scannen met een specifieke app van de sportschool.
Of is de opgeplakte QR-code bedoeld als een hulpmiddel, voor mensen zonder smartphone.

In dat laatste geval, kun je ze ook om een kopietje vragen.
Of zelf een foto ervan maken.
0:-)
Een sportschool waar wel eens lang ben gelopen had de QR code achter het glas van de voordeur plakt in een doorzichtig mapje. Het leek er op dat dit regelmatig werd gewijzigd.

De app is gekoppeld aan je abonnement, je scant de QR code, de app geeft door "abbo12345 staat voor de deur679", in de backend wordt gekeken of abbo12345 door deur679 mag. Zo ja, dan gaat hij open.
22-06-2026, 19:04 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Ronaldinho: Voor de mensen die adviseren om de QR code uit te printen. Dit kan niet. De QR code is door hun op de deur geplakt en staat op de toegangsdeur. Je moet dus met een camera dit scannen anders kom je niet binnen.

Sorry. Ik kan niet gedachten lezen.
Bedoel je dat je de opgeplakte QR code moet scannen met een specifieke app van de sportschool.
Of is de opgeplakte QR-code bedoeld als een hulpmiddel, voor mensen zonder smartphone.

In dat laatste geval, kun je ze ook om een kopietje vragen.
Of zelf een foto ervan maken.
0:-)
Een sportschool waar wel eens lang ben gelopen had de QR code achter het glas van de voordeur plakt in een doorzichtig mapje. Het leek er op dat dit regelmatig werd gewijzigd.

De app is gekoppeld aan je abonnement, je scant de QR code, de app geeft door "abbo12345 staat voor de deur679", in de backend wordt gekeken of abbo12345 door deur679 mag. Zo ja, dan gaat hij open.

Yup.
Raar dat mensen die hier die van alles willen argumenteren over IT en security verwante dingen werkelijk de opzet van zo'n toegangssysteem niet kunnen bedenken.

Voor de sportschool lost het (vooral) het probleem van gedeelde abonnementen op, en pasje aan je maat geven is één ding, je telefoon is heel wat anders.
Verder hebben ze geen last meer van verloren toegangspasjes; Iemand die z'n telefoon verliest zorgt zelf maar voor een nieuwe, en dan is alleen de app her-koppelen.

Technisch _zou_ de QR bij de deur ook "statisch" in de app kunnen zitten lijkt me , maar waarschijnlijk huren ze het hele systeem van een toegangscontrole bedrijf. Een bepaalde sportschool "laten instellen" in de app is veel lastiger qua support , dus de QR bij deur verwijst dan naar het bedrijf en de deur waar het abonnement zich bij probeert aan te melden.

Ik dacht eerst dat het andersom was : de app genereert een QR code die bij de sportschool gescand moet worden, maar dat is niet fijn omdat je dan een weer-en-vandalisme bestendige scanner buiten moet hebben. (7x24 toegang blijkbaar) .
Dan is het model waarbij de app (+internet) de buitendeur laat opengaan robuuster, en is de QR bij die deur alleen maar om aan te geven voor welke deur je staat.
22-06-2026, 20:13 door Anoniem
Het zal wel van de hitte komen maar hier staat een enorme boel gekakel en gekwebbel over elkaar heen tot en met 'spleetstof' voor kernenergie. Spleetstof kom ik bij mij thuis ook wel tegen. Als ik mijn planken vloer een maand niet heb gestofzuigerd. (:

De enige die hier een nuttige to the point reactie plaatste was anoniem van gisteren 21_25 uur. Maar daar lullen alle van steroïde anabolen opgefokte sportfanaten overheen.

Een kind kan de was doen met die reactie: Bezwaar maken tegen wijzigen van de voorwaarden door de sportschool zonder dat je dat weet. Dat mag niet.
22-06-2026, 22:02 door Anoniem
Door Anoniem: Het zal wel van de hitte komen maar hier staat een enorme boel gekakel en gekwebbel over elkaar heen tot en met 'spleetstof' voor kernenergie. Spleetstof kom ik bij mij thuis ook wel tegen. Als ik mijn planken vloer een maand niet heb gestofzuigerd. (:

De enige die hier een nuttige to the point reactie plaatste was anoniem van gisteren 21_25 uur. Maar daar lullen alle van steroïde anabolen opgefokte sportfanaten overheen.

Een kind kan de was doen met die reactie: Bezwaar maken tegen wijzigen van de voorwaarden door de sportschool zonder dat je dat weet. Dat mag niet.

De voorwaarden wijzigen helemaal niet, er kan nog steeds 24 uur per dag gesport worden.
22-06-2026, 22:10 door Anoniem
Door Anoniem: Is dit discriminatie, of een gevolg van je eigen vrije keuze?
Tegenwoordig heb je de smartphone praktisch overal voor nodig, hoe vrij is die keuze nog?
22-06-2026, 22:47 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Is dit discriminatie, of een gevolg van je eigen vrije keuze?
Tegenwoordig heb je de smartphone praktisch overal voor nodig, hoe vrij is die keuze nog?

Tuurlijk is die keuze er nog steeds. Het is alleen wel vooral een principiële keuze met consequenties.
22-06-2026, 22:48 door Anoniem
Door Anoniem: Het zal wel van de hitte komen maar hier staat een enorme boel gekakel en gekwebbel over elkaar heen tot en met 'spleetstof' voor kernenergie. Spleetstof kom ik bij mij thuis ook wel tegen. Als ik mijn planken vloer een maand niet heb gestofzuigerd. (:

De enige die hier een nuttige to the point reactie plaatste was anoniem van gisteren 21_25 uur. Maar daar lullen alle van steroïde anabolen opgefokte sportfanaten overheen.

Een kind kan de was doen met die reactie: Bezwaar maken tegen wijzigen van de voorwaarden door de sportschool zonder dat je dat weet. Dat mag niet.

Misschien moet je zelf ff chill doen.
Die sportschoolhouder hoeft helemaal geen rekening te houden met een uitzondering, hoe kom je daar bij?
22-06-2026, 23:28 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Het zal wel van de hitte komen maar hier staat een enorme boel gekakel en gekwebbel over elkaar heen tot en met 'spleetstof' voor kernenergie. Spleetstof kom ik bij mij thuis ook wel tegen. Als ik mijn planken vloer een maand niet heb gestofzuigerd. (:

De enige die hier een nuttige to the point reactie plaatste was anoniem van gisteren 21_25 uur. Maar daar lullen alle van steroïde anabolen opgefokte sportfanaten overheen.

Een kind kan de was doen met die reactie: Bezwaar maken tegen wijzigen van de voorwaarden door de sportschool zonder dat je dat weet. Dat mag niet.

De voorwaarden wijzigen helemaal niet, er kan nog steeds 24 uur per dag gesport worden.

....dat bedoel ik. (grinnik) Neen hoor de voorwaarden zijn he-le-maal niet gewijzigd. Man man man, misschien moet je de hersens eens gaan trainen. Ik zal het nog één keer uitleggen:

De manier waarop je naar binnen mag is gewijzigd. Dat is een wijziging van de algemene voorwaarden tot gebruik van de sportschool...

Of er kan iets toegevoegd zijn aan de voorwaarden, Of er kan iets weggelaten zijn, of iets veranderd.

En nu: zoek het zelluf maar lekker verder uit. Ik heb sowieso helemaal niets met sport, en heb B: meer dan zat onbezoldigd info verstrekt (:
Gisteren, 00:28 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem: Het zal wel van de hitte komen maar hier staat een enorme boel gekakel en gekwebbel over elkaar heen tot en met 'spleetstof' voor kernenergie. Spleetstof kom ik bij mij thuis ook wel tegen. Als ik mijn planken vloer een maand niet heb gestofzuigerd. (:

De enige die hier een nuttige to the point reactie plaatste was anoniem van gisteren 21_25 uur. Maar daar lullen alle van steroïde anabolen opgefokte sportfanaten overheen.

Een kind kan de was doen met die reactie: Bezwaar maken tegen wijzigen van de voorwaarden door de sportschool zonder dat je dat weet. Dat mag niet.

De voorwaarden wijzigen helemaal niet, er kan nog steeds 24 uur per dag gesport worden.

....dat bedoel ik. (grinnik) Neen hoor de voorwaarden zijn he-le-maal niet gewijzigd. Man man man, misschien moet je de hersens eens gaan trainen. Ik zal het nog één keer uitleggen:

De manier waarop je naar binnen mag is gewijzigd. Dat is een wijziging van de algemene voorwaarden tot gebruik van de sportschool...

De vraag is of die verandering significant genoeg is juridisch te "tellen" .
Zo ja - dan nog is het enige recht wat je hebt om je oorspronkelijke contract voortijdig te mogen opzeggen .

Op moment leeft alleen bij jou het idee dat de algemene voorwaarden specifiek zijn tot en met het detail van het toegangsmechanisme.

Bijvoorbeeld :
"de sportschool is 7x24 toegankelijk waarbij "het bedrijf" een geeigende voorziening voor toegang inricht waarbij ieder lid in staat is de school te betreden ook buiten de aanwezigheidsuren van personeel .

Kom maar op met je klacht over wijziging.


Er zijn wel meer micro-wijzigingen te verzinnen (vanaf morgen de andere ingang gebruiken wegens werkzaamheden aan de hoofdingang ) die te marginaal zijn om iets op te claimen.

en heb B: meer dan zat onbezoldigd info verstrekt (:

Info ? Je hebt alleen maar dingen beweerd .

Het zou info zijn als je relevante arresten over vergelijkbare zaken geciteerd had.
Gisteren, 05:27 door Anoniem
Het probleem zijn de mensen die gewoon meedoen aan deze QR gekte. Dit soort slapende mensen zorgt ervoor
dat de bouw van de digitale gevangenis zal gaan slagen. Ze slepen iedereen mee de dystopische digitale hel in. Massaal
weigeren hier aan mee te doen en je abonnement opzeggen.
Blijf aan de kant van de mensheid staan en doe het goede.
Gisteren, 07:22 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem: Het zal wel van de hitte komen maar hier staat een enorme boel gekakel en gekwebbel over elkaar heen tot en met 'spleetstof' voor kernenergie. Spleetstof kom ik bij mij thuis ook wel tegen. Als ik mijn planken vloer een maand niet heb gestofzuigerd. (:

De enige die hier een nuttige to the point reactie plaatste was anoniem van gisteren 21_25 uur. Maar daar lullen alle van steroïde anabolen opgefokte sportfanaten overheen.

Een kind kan de was doen met die reactie: Bezwaar maken tegen wijzigen van de voorwaarden door de sportschool zonder dat je dat weet. Dat mag niet.

De voorwaarden wijzigen helemaal niet, er kan nog steeds 24 uur per dag gesport worden.

....dat bedoel ik. (grinnik) Neen hoor de voorwaarden zijn he-le-maal niet gewijzigd. Man man man, misschien moet je de hersens eens gaan trainen. Ik zal het nog één keer uitleggen:

De manier waarop je naar binnen mag is gewijzigd. Dat is een wijziging van de algemene voorwaarden tot gebruik van de sportschool...

Of er kan iets toegevoegd zijn aan de voorwaarden, Of er kan iets weggelaten zijn, of iets veranderd.

En nu: zoek het zelluf maar lekker verder uit. Ik heb sowieso helemaal niets met sport, en heb B: meer dan zat onbezoldigd info verstrekt (:
Onzin. Ik zal het even voor je uitleggen: Het kan gewoon algemeen beschreven worden dat er een toegangssysteem is, waar gebruikt van gemaakt wordt voor de toegang van de sportschool, strikt persoonlijk is enz enz. heel ALGEMEEN. Wat voor een technische oplossing gebruikt wordt, zal denk ik nooit in een algemene voorwaarden beschreven staan, want dat maakt aanpassingen van techniek namelijk heel erg lastig.

Man man man, misschien moet je de hersens eens gaan trainen.
Gisteren, 07:23 door Anoniem
Door Anoniem: Het probleem zijn de mensen die gewoon meedoen aan deze QR gekte. Dit soort slapende mensen zorgt ervoor
dat de bouw van de digitale gevangenis zal gaan slagen. Ze slepen iedereen mee de dystopische digitale hel in. Massaal
weigeren hier aan mee te doen en je abonnement opzeggen.
Blijf aan de kant van de mensheid staan en doe het goede.
Waarom zou men dat niet doen?

Ik zet niet te wachten op nog een pasje.
Gisteren, 07:35 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem: Het zal wel van de hitte komen maar hier staat een enorme boel gekakel en gekwebbel over elkaar heen tot en met 'spleetstof' voor kernenergie. Spleetstof kom ik bij mij thuis ook wel tegen. Als ik mijn planken vloer een maand niet heb gestofzuigerd. (:

De enige die hier een nuttige to the point reactie plaatste was anoniem van gisteren 21_25 uur. Maar daar lullen alle van steroïde anabolen opgefokte sportfanaten overheen.

Een kind kan de was doen met die reactie: Bezwaar maken tegen wijzigen van de voorwaarden door de sportschool zonder dat je dat weet. Dat mag niet.

De voorwaarden wijzigen helemaal niet, er kan nog steeds 24 uur per dag gesport worden.

....dat bedoel ik. (grinnik) Neen hoor de voorwaarden zijn he-le-maal niet gewijzigd. Man man man, misschien moet je de hersens eens gaan trainen. Ik zal het nog één keer uitleggen:

De manier waarop je naar binnen mag is gewijzigd. Dat is een wijziging van de algemene voorwaarden tot gebruik van de sportschool...

De vraag is of die verandering significant genoeg is juridisch te "tellen" .
Zo ja - dan nog is het enige recht wat je hebt om je oorspronkelijke contract voortijdig te mogen opzeggen .

Op moment leeft alleen bij jou het idee dat de algemene voorwaarden specifiek zijn tot en met het detail van het toegangsmechanisme.

Bijvoorbeeld :
"de sportschool is 7x24 toegankelijk waarbij "het bedrijf" een geeigende voorziening voor toegang inricht waarbij ieder lid in staat is de school te betreden ook buiten de aanwezigheidsuren van personeel .

Kom maar op met je klacht over wijziging.


Er zijn wel meer micro-wijzigingen te verzinnen (vanaf morgen de andere ingang gebruiken wegens werkzaamheden aan de hoofdingang ) die te marginaal zijn om iets op te claimen.

en heb B: meer dan zat onbezoldigd info verstrekt (:

Info ? Je hebt alleen maar dingen beweerd .

Het zou info zijn als je relevante arresten over vergelijkbare zaken geciteerd had.

Arresten??
Je denkt werkelijk dat als een provinciaal rechtertje zich buigt over zo'n juridisch simpele zaak, deze niet tot een sluitend oordeel zou kunnen komen??

TS en anoniem heeft gewoon een sterk punt met de vraag: "en kan dit zo maar?"

En hoezo "micro-wijziging"? MICRO-WIJZIGING??
Vergelijkbaar: Als je bijv. ineens niet meer bij een webshop account kan omdat 'password' is vervangen voor scannen met een smartphone van een QR-code is dat in jouw visie dus eveneens een ¨micro-wijziging". Sterker: Als een bank dit doet: och... "micro-wijziging". Ha ha ha!... wat een humor. Kostelijk.
Gisteren, 07:47 door Anoniem
Door Ronaldinho: Voor de mensen die adviseren om de QR code uit te printen. Dit kan niet. De QR code is door hun op de deur geplakt en staat op de toegangsdeur. Je moet dus met een camera dit scannen anders kom je niet binnen.

Waarom haal je niet gewoon de goedkoopste smartphone die er te vinden is, refurbished moet je voor zo'n 40 wel iets kunnen scoren, dat is 1 maand contributie, waarschijnlijk hoeft er geen simkaart in want pal voor de deur kun je al op de wifi van de sportschool. zet hem aan als je naar de sportschool vertrekt, en uit als je weer binnen bent.

In tegenstelling tot andere adviezen hierboven raad ik aan wel te blijven sporten !
Gisteren, 07:54 door Xavier Ohole
Door Anoniem: ...Ronaldinho kan die QR code gewoon uitprinten hoor.

Wat gejank altijd, we hoeven hier in Nederland niet elke uitzondering rekening te houden.

+1
Gisteren, 10:08 door Anoniem
Door Anoniem:


Info ? Je hebt alleen maar dingen beweerd .

Het zou info zijn als je relevante arresten over vergelijkbare zaken geciteerd had.

Arresten??
Je denkt werkelijk dat als een provinciaal rechtertje zich buigt over zo'n juridisch simpele zaak, deze niet tot een sluitend oordeel zou kunnen komen??

Als iemand een zaak voorlegt buigt de rechter (eerst kanton, dan hof als mensen nog denken dat er wat te halen is) zich erover.

Nogal wat rechtzaken _zijn_ simpel (10 centimer heg), maar worden gevoerd omdat mensen gewoon eigenwijs zijn en overtuigd van hun gelijk, ook als ze het niet hebben.
Zie onder...



TS en anoniem heeft gewoon een sterk punt met de vraag: "en kan dit zo maar?"

En hoezo "micro-wijziging"? MICRO-WIJZIGING??
Vergelijkbaar: Als je bijv. ineens niet meer bij een webshop account kan omdat 'password' is vervangen voor scannen met een smartphone van een QR-code is dat in jouw visie dus eveneens een ¨micro-wijziging". Sterker: Als een bank dit doet: och... "micro-wijziging". Ha ha ha!... wat een humor. Kostelijk.

Ik denk dat die sportschool kan VERHUIZEN binnen een redelijke straal zonder dat mensen recht. van klagen hebben.

Ik vraag me werkelijk af hoeveel mensen die praten over ALGEMENE voorwaarden wel eens algemene voorwaarden gelezen hebben .
Ik wel, namelijk - ze zijn , natuurlijk erg ALGEMEEN geschreven , en er staat (dus) niks in over micro details zoals de manier van toegang.
(of het merk van de toestellen, of de naam van de trainers - als je speciaal gaat omdat trainer Jan zo goed met je klikt, en Jan gaat weg heb je gewoon pech . )

Gierend verontwaardigde technerd, heeft geen benul hoe de echte wereld (en de rechter) kijken naar micro of irrelevante wijzigingen.

Ik heb al eerder gezegd : TS kan op z'n best voortijdig van z'n abonnement af.
Gisteren, 10:16 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem: Het zal wel van de hitte komen maar hier staat een enorme boel gekakel en gekwebbel over elkaar heen tot en met 'spleetstof' voor kernenergie. Spleetstof kom ik bij mij thuis ook wel tegen. Als ik mijn planken vloer een maand niet heb gestofzuigerd. (:

De enige die hier een nuttige to the point reactie plaatste was anoniem van gisteren 21_25 uur. Maar daar lullen alle van steroïde anabolen opgefokte sportfanaten overheen.

Een kind kan de was doen met die reactie: Bezwaar maken tegen wijzigen van de voorwaarden door de sportschool zonder dat je dat weet. Dat mag niet.

De voorwaarden wijzigen helemaal niet, er kan nog steeds 24 uur per dag gesport worden.

....dat bedoel ik. (grinnik) Neen hoor de voorwaarden zijn he-le-maal niet gewijzigd. Man man man, misschien moet je de hersens eens gaan trainen. Ik zal het nog één keer uitleggen:

De manier waarop je naar binnen mag is gewijzigd. Dat is een wijziging van de algemene voorwaarden tot gebruik van de sportschool...

De vraag is of die verandering significant genoeg is juridisch te "tellen" .
Zo ja - dan nog is het enige recht wat je hebt om je oorspronkelijke contract voortijdig te mogen opzeggen .

Op moment leeft alleen bij jou het idee dat de algemene voorwaarden specifiek zijn tot en met het detail van het toegangsmechanisme.

Bijvoorbeeld :
"de sportschool is 7x24 toegankelijk waarbij "het bedrijf" een geeigende voorziening voor toegang inricht waarbij ieder lid in staat is de school te betreden ook buiten de aanwezigheidsuren van personeel .

Kom maar op met je klacht over wijziging.


Er zijn wel meer micro-wijzigingen te verzinnen (vanaf morgen de andere ingang gebruiken wegens werkzaamheden aan de hoofdingang ) die te marginaal zijn om iets op te claimen.

en heb B: meer dan zat onbezoldigd info verstrekt (:

Info ? Je hebt alleen maar dingen beweerd .

Het zou info zijn als je relevante arresten over vergelijkbare zaken geciteerd had.

Arresten??
Je denkt werkelijk dat als een provinciaal rechtertje zich buigt over zo'n juridisch simpele zaak, deze niet tot een sluitend oordeel zou kunnen komen??

TS en anoniem heeft gewoon een sterk punt met de vraag: "en kan dit zo maar?"

En hoezo "micro-wijziging"? MICRO-WIJZIGING??
Waaruit blijkt dat TS en anoniem (welke) een sterk punt heeft?

Ja dit kan gewoon zo maar, tenzij dit hard in de algemene voorwaarden is vast gelegd, en toevallig niet dat de algemene voorwaarden zomaar aangepast kunnen worden.
TS kan natuurlijk altijd overleggen met de sportschool om zijn abonnoment op te zeggen, omdat hij niet met de moderne technieken wilt werken.

Ik denk dat je "simpel" juridisch zaakje flink overschat met je eigen kennis.

Ha ha ha!... wat een humor. Kostelijk.


Vergelijkbaar: Als je bijv. ineens niet meer bij een webshop account kan omdat 'password' is vervangen voor scannen met een smartphone van een QR-code is dat in jouw visie dus eveneens een ¨micro-wijziging". Sterker: Als een bank dit doet: och... "micro-wijziging". Ha ha ha!... wat een humor. Kostelijk.
Wie verplicht je bij deze webshop iets te kopen?
Ik denk dat je een totaal verkeerde vergelijking probeert te maken.

Ik krijg trouwens steeds meer logins, waarbij ik een mail krijg met een link of code, waarmee ik kan inloggen, ipv een wachtwoord. Een flinke beveiligingsverbetering.....

En kostelijk dat je dit probeert te vergelijken met een bank. . Ha ha ha!... wat een humor. Kostelijk.
Gisteren, 10:18 door Anoniem
Ook bij mijn sportschool kun je met het scannen van de QR code in de app van de sportschool naar binnen. Daar komt bij, dat leden die beschikken over een pasje met NFC nog steeds naar binnen kunnen met deze pas. Erg handig. Opmerking over of dit discriminatie is of niet, een zelfuitgekozen uitzondering is nooit discriminatie en het heeft dan ook geen zin om dit aan te vechten.
Reageren
Ondersteunde bbcodes
Bold: [b]bold text[/b]
Italic: [i]italic text[/i]
Underline: [u]underlined text[/u]
Quote: [quote]quoted text[/quote]
URL: [url]https://www.security.nl[/url]
Config: [config]config text[/config]
Code: [code]code text[/code]

Je bent niet en reageert "Anoniem". Dit betekent dat Security.NL geen accountgegevens (e-mailadres en alias) opslaat voor deze reactie. Je reactie wordt niet direct geplaatst maar eerst gemodereerd. Als je nog geen account hebt kun je hier direct een account aanmaken. Wanneer je Anoniem reageert moet je altijd een captchacode opgeven.